Reprezentanții Arla au spus că „această variantă este o completare a alăptării şi nu o înlocuire a acesteia”. Această iniţiativă, denumită Parteneriatul Nordic, este un proiect de colaborare în creştere, la care participă Alianţa Globală pentru Nutriţie îmbunătăţită, TetraPak, Confederaţia Industriilor Daneze şi Biserica ajutorului. AFI a precizat recent, într-un raport, că „deşi există mai mult de 54 de milioane de bovine în Etiopia, producţia de lapte este mică şi distribuţia este ineficientă pentru a asigura produse lactate la preţuri accesibile, în magazine”. Această iniţiativă însă, a stârnit reacţii adverse din partea ONG-urilor. Patti Rundall, preşedinte ONG, crede că acest parteneriat este un exemplu concret pe care corporaţiile multinaţionale îl dau, pentru a-şi promova propriile lor interese. Acesta a acuzat că „ GAIN este unul dintre principalii promotori ai „Afacerii malnutriţiei”, pe care considerăm o acţiune de PR şi o poartă de intrare pentru societăţile care doresc să se extindă sau să-şi noi deschidă noi pieţe de alimente, suplimente alimentare, în ţările în curs de dezvoltare”.