229

Asia, Africa și America Latină vor consuma mai multe lactate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Asia, Africa și America Latină își vor adjudeca o pondere tot mai mare din consumul mondial de produse lactate lichide, arată Tetra Pak. Vorbind la Gulfood Manufacturing 2014, Dennis Jönsson, președinte și CEO al Tetra Pak, a susținut o prezentare privind ”Puterea Inovației în prelucrarea și ambalarea produselor alimentare”.

  El a spus că principala provocare din domeniul industriei alimentare, din prezent este hrănirea unei populații globale din ce în ce mai exigente, și care va ajunge la 9,6 miliarde de oameni până în 2050 (conform statisticilor Organizației Națiunilor Unite), în aceste condiții impunându-se pe ordinea de zi a tuturor decidenților lumii, realizarea unor  sisteme de alimentație durabile, sectorul produselor lactate jucând în acest context un rol crucial. Pentru a-și susține punctul de vedere, el a citat autorii precum Chester Roadhouse și James Henderson, care în anii `50 au scris o carte numită ”The Market-Milk Industry”, unde laptele era descris ca fiind alimentul cel mai aproape de perfecțiune. ”Avem nevoie să oferim produse lactate diversificate. Și nu este vorba doar despre gust, ci și despre întregul ambalaj: despre cum acesta arată, cum poate fi mai ușor de utilizat, cum se încadrează în stilul de viață al unei persoane sau cum ne face să ne simțim atunci când îl utilizăm,” a spus Dennis Jönsson. “Pentru a ne adapta tendințelor de consum trebuie să ne ocupăm de patru lucruri:  diferențierea produselor, reducerea costurilor de operare ale sitemului, cerințele de mediu și obținerea și garantarea siguranței alimentare.". Potrivit lui Jönsson, Tetra Pak consideră că inovarea se va produce în mai multe domenii: găsirea de idei pentru dezvoltare, configurarea unui portofoliul optim de produse, produse cu valoare adăugată ce satisfac nevoile consumatorilor, economii de scară, procesare și ambalare, precum și în domeniul oferirii de servicii care aduc economii tuturor. El a declarat că acum este momentul pentru a descoperi activități comune cu clienții, pentru a proteja mărcile lor și vizibilitatea lor. Veniturile disponibile   ”Cererea globală de lapte va crește în mod semnificativ, fiind încurajată de creșterea economică, de urbanizare, de o creștere a veniturilor disponibile, precum și de o expansiune a clasei de mijloc pe piețele în curs de dezvoltare”, a declarat Dennis Jönsson. Din ce în ce mai multe familii își doresc laptele în dieta lor zilnică. Potrivit raportului Tetra Pak Diary Index de luna trecută, consumul global de lapte va crește de la 212 miliarde de litri la 223 miliarde litri în 2016 și cu 36% până în 2024, față de 2014. ”Ne așteptăm să vedem un boom a cererii de produse lactate, în special în țările în curs de dezvoltare, cum ar fi India, China și statele africane. În același timp, această creștere are legătură și cu urbanizarea. Populația Nigeriei este de așteptat să crească până în 2018 cu 20 de milioane de persoane, oferind un potențial ridicat de creștere a pieței. De asemenea, Orientul Mijlociu reprezintă o oportunitate uriașă: numai în Arabia Saudită cererea de lapte lichid va crește până 2024 cu 52%.”. Jönsson a mai precizat că noi suntem martorii apariției unei noi generații de consumatori educați, care ”caută pur și simplu ce e mai bun”. ”Pentru prima dată, familiile cu venituri scăzute își pot permite să cumpere mai mult, acești consumatorii reprezentând clasa de mijloc de mâine. Ei aspiră să beneficieze de aceleași produse, experiențe și servicii precum consumatorii din marile orașe, chiar dacă acestea nu sunt accesibile pentru ei astăzi”, a explicat el. ”Noi trebuie să satisfacem nevoile nutritive ale acestor consumatori, fără a compromite alimentele sau calitatea lor”. Jönsson a adăugat că MENA este una dintre regiunile cele mai dinamice din ziua de azi, iar populația activă este estimată să crească la 30% până în 2030, cu un număr din ce în ce mai mare de persoane care vor părăsi zonele rurale. ”Mai mult de 28% dintre localnicii de aici au vârste cuprinse între 15 și 29 ani și vor deveni consumatorii din clasa de mijloc de mâine. ”Drumul este plin de oportunități, dar este important să ne întâlnim cu câteva dintre provocările care stau în fața noastră”, a adăugat acesta.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2