250
O simplă plimbare pe culoarul magazinului va ilustra numărul copleșitor de lactate ambalate în sticlă și PET. Chiar dacă există o mare varietate de concepte de ambalaj, dar și de produse, în cadrul fiecărei categorii, consumatorii și comercianții cu amănuntul par să vrea și mai mult. Cererea de astăzi a pieței creează provocări în programele de producție, companiile având suplimentar și responsabilitatea standardelor de calitate și de siguranță alimentară. Asigurarea calității și siguranței produselor produselor îmbuteliate, înainte de a ajunge la raftul de vânzare cu amănuntul sau la consumator, este acum mai importantă decât oricând. Iată, așadar, câteva aspecte puse în discuție de specialiștii de la JBT, privind ambalarea lactatelor în sticlă și recipiente PET, cuprinse în lucrarea ”The art of filling glass and plastic bottles”.Sticla, cel mai performant ambalaj Sticla este ambalajul de încredere, fiind dovedit pentru sănătate, gust și mediu. Sticla este 100% reciclabilă la nesfârșit, fără aproape nici o pierdere de calitate sau puritate. 80% din sticla care este recuperată este transformată în sticlă produse noi. Sticla este neporoasă și impermeabilă, deci, nu există schimburi între ambalajele și produsele din sticlă care să afecteaze aroma laptelui. În cele din urmă, sticla are practic o rată zero de interacțiune a substanței chimice, asigurând că produsul din interior își păstrează puterea, aroma și aroma. Multe sondaje ale consumatorilor arată că sticla este considerată materialul de ambalare perfect pentru a le satisface nevoile de astăzi. Tendințele către o cerere tot mai mare de produse de înaltă caliitate, pure și naturale, cum ar fi laptele bio, oferă oportunități pentru ambalajele din sticlă. Și, mai mult de trei sferturi din consumatorii europeni văd sticla drept cel mai ecologic material de ambalare, potrivit unui studiu realizat la nivel european, comandat în anul 2017 de Federația Europeană a Sticlei pentru Recipiente (FEVE). Ca urmare, nu este de mirare că volumele globale de alimente și băuturi ambalate în sticle de sticlă a crescut din 2006, până în 2017, cu 25%, iar procesatorii așteaptă o creștere și mai mare în viitor. Dar nici PET-ul nu e mai prejos! Schimbarea stilurilor de viață și dependența ulterioară a consumatorilor de alimente procesate, ambalate determină însă și creșterea vânzărilor de ambalaje din plastic, în toate formele sale. Acest lucru este vizibil în cazul sticlelor din plastic, fapt datorat formatului convenabil, proprietăților superioare de barieră și de înaltă calitate a imprimării. De aceea, ambalajul în recipient din plastic este un important contribuitor al industriei de ambalaje, peste tot lume. Mai mult, accentul crescând asupra amprentei de carbon se va dovedi un avantaj competitiv și convingător pentru ambalajele din plastic. În special, PET, va prezenta un caz din ce în ce mai persuasiv de sustenabilitate, performanță tehnică și estetică. PET este, în general, recunoscut la nivel global ca un produs netoxic, sigur, ușor, puternic, flexibil, rezistent la microunde și 100% ca materie primă reciclabilă. De asemenea, oferă o barieră excelentă împotriva dioxidului de carbon (CO2) și a oxigenului (O2). În prezent, volumul global al lactatelor ambalate în sticle de plastic (PET, HDPE, PP) este estimat să crească la 4% CAGR, până în 2022. În definitiv, ce doriți să faceți? Cu fiecare rechemare determinată de calitatea produsului, consumatorii devin tot mai conștienți de problema siguranței alimentare, mulți consumatori fiind dispuși să se atașeze de mărci cu reputație pentru calitatea lor. Ca atare, aproape toți producătorii pun în aplicare programe de inspecție, ca o practică standard pentru a ajuta la protejarea imaginii de brand și a reputației pentru calitate. De aceea, în momentul de start al unui program de investiții, la începutul căutării echipamentului de umplere este important să fie luate în considerare diferitele aspecte ale produsului sau aplicației și cerințele proiectului companiei. Sunt cinci caracteristici care vor ajuta la determinarea tipului de mașină de umplere: 1) Natura lichidului sau caracteristicile lui; 2) Volumul (volumele) de umplere; 3) Temperatura de umplere; 4) Timensiunile și specificațiile recipientului; 5) Rata de producție. Trebuie luat în calcul că recipientele din sticlă au unele variații mici în volum. Realitatea este că volumele interne variază adesea. De aceea, trebuie făcută o medie, având în vedere că spațiul este variabil. În final, volumul/greutatea din interiorul flaconul sunt corect calculate, dar, din cauza micilor diferențe volumetrice dintre sticle, acest fapt poate crea o impresie proastă clientului. Pentru a evita acest lucru, umplerea trebuie să fie egală și toate sticlele vor părea a avea același volum, deoarece nivelul de umplere va fi același, chiar dacă, în realitate, vor fi ușoare diferențe în volumul de umplere. Deci, decizia care trebuie luată este în funcție de ce se dorește: o umplere volumetrică, de greutate sau nivel de umplere? Pentru unele produse lichide, răspunsul va fi umplerea la nivel, deoarece este mai ieftină și mai rapidă decât umplerea volumetrică. În plus sticlele vor fi umplute uniform. Două sisteme Cu toate acestea, umplerea în volumetrie sau în greutate este cea mai bună soluție, dacă produsul trebuie să aibă o dozare exactă sau dacă produsul este este foarte costisitor pe greutate, mai ales în cazul unei producții ridicate. În prezent, există soluții complete pentru nivel volumetric rotativ și umplerea în greutate, atât pentru laptele și lactatele ambalate sticle, cât și pentru cele ambalate în recipiente din plastic. În acest sens, se disting două mari categorii de mașini de umplere. Prima, utilizează un nivel scăzut al vidului. Fluxul de produse în sticlă este asistat de un nivel scăzut vid, de 50 mbar. Acest lucru îl face potrivit 100% pentru umplerea fără picurare a produselor cu viscozitate scăzută. Pașii sunt următorii:
A doua categorie folosește un nivel ridicat de vid. Debitul produsului în sticlă este asistat de presiuni cuprinse între 40 mbar și 400 mbar. Aceste mașini sunt foarte potrivite pentru umplerea fără picurare, în proporție de 100%, de produse cu vâscozitate medie și mare. Designul include două camere de vid, iar procesul se desfășoară în următoarele etape: