„Auchan România anunţă lansarea unui proiect destinat producătorilor şi furnizorilor români prin care pune la dispoziţia acestora reţeaua sa internaţională de hipermarketuri pentru produsele fabricate în România“, potrivit unui anunţ al companiei care nu oferă alte detalii. Auchan se alătură astfel altor lanţuri de comerţ modern precum Mega Image, Metro sau Kaufland, care au lansat programe similare într-o perioadă în care tot mai mulţi consumatori caută produse „made in Romania“. După o perioadă în care românii preferau bran-durile consacrate şi produsele străine, în ultimii ani sentimentul de patriotism s-a întors, iar retailerii încep la rândul lor să caute colaborări cu producătorii români. Cei mai mulţi optează pentru colaborări pe segmente precum legume şi fructe, dar sunt şi retaileri care îşi lansează branduri speciale destinate produselor româneşti. Printre acestea se numără Bun, din România (Billa), Gusturi româneşti (Mega Image) sau Ţara mea (Kaufland). Auchan este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală, cu afaceri totale de circa 4 mld. lei anul trecut. Cifra de afaceri reprezintă businessul cumulat al Auchan România şi real, - Hypermarket România. Compania a intrat pe piaţa locală acum circa un deceniu şi s-a extins prudent iniţial, însă la finalul lui 2013 a anunţat că a preluat 20 de magazine ale concurenţilor de la Real. Apoi, a deschis alte două unităţi proprii, ajungând la 33 de unităţi în România. De altfel, tranzacţia dintre Auchan şi Real, evaluată la circa 250 mil. euro, este cea mai mare din retailul autohton.