330
De câteva zile, circulă pe rețelele de socializare opiniile unei gospodine nemulțumită de calitatea ”Puiului fericit” de la Agricola Bacău. Acum, să ne fie cu iertare că am aflat cu întârziere de pseudo-scandal, dar noi, cei de la Meat.Milk suntem preocupați de alte teme din zona noastră de interes, nu de colportarea subiectelor, cu speranța că ne va băga și pe noi în seamă vreun cititor. În fine! Așadar, doamna în cauză afirmă că, la gătit, după ce puiul a luat contact cu apa și sarea și-a pierdut culoarea galbenă care, în mod normal, ar fi determinată de grăsime. Drept pentru care, a tras concluzia că firma băcăuană folosește coloranți. Desigur, pusă pe Facebook, povestea gospodinei în cauză a făcut vâlvă, ajungându-se la un scandal de pomină, preluat de unele publicații. Lăsând la o parte faptul că informația a apărut și în unele publicații de specialitate, ai căror redactori ar fi trebuit să cunoască, măcar din obligație profesională, faptul că Agricola practică sistemul de creștere ”free range” al păsărilor, amărala noastră se adaugă celei de la începutul toamnei trecute, când un inconștient urla pe postul de televiziune B1 că în mâncarea românească se folosește nici mai mult nici mai puțin decât clorură de sodiu, care nu este altceva decât sarea de bucătărie! Și atunci, te întrebi din nou până unde poate merge naivitatea sau chiar prostia oamenilor? Dar, ce îi face să își dubleze neștiința cu răutatea pe care o folosesc ca armă, lovind în munca unor oameni? Cred că nu am răspuns, la această întrebare. Ca jurnaliști de specialitate, noi, cei de la Meat.Milk avem încredere și în ce fac cei de la Agricola, și în ce spun. Și nu avem încredere doar pentru că îi cunoaștem, ci pentru că le-am văzut fermele (Aura Alexa Ioan), și le-am văzut fabricile (subsemnatul). Dar, mai ales, avem încredere pentru că acei oameni minunați de la Bacău sunt profesioniști până în măduva oaselor. Însă, iată ce a răspuns Agricola, doamnei în cauză, după ce aceasta a scris companiei: “Culoarea galbenă a acestui pui (rasa Hubbard, cu creștere lentă), crescut în medie 60 de zile, vine din hrana 100% vegetala (din care 70% porumb și grâu, soia, srot de floarea soarelui, gluten de porumb, făină de galbenele, minerale).Putem observa această culoare gălbuie, în comparație cu puiul așa-numit industrial, la nivelul epidermei (stratului exterior al pielii), sub piele, sub formă de grăsime (distribuită anatomic în proporții diferite, de exemplu mai multă și mai galbenă pe interiorul pulpei, decat pe exteriorul acesteia) și chiar în țesutul muscular (în carne). Oricine a consumat acest pui în ultimii ani s-a putut convinge de calitatea intrinsecă a cărnii.Epiderma, stratul superficial de la suprafața tegumentului, în contact cu mediu acid, mediu salin sau chiar cu apa peste o anumită temperatură (la opărire de exemplu), suferă transformări. Acest fenomen se poate observa într-o mai mare sau mai mică măsură la orice tip de carne.Vă asigurăm că această culoare a puiului este rezultatul exclusiv al hrănirii naturale și că nu utilizăm nicio substanță artificială în hrana puilor. Marinel Iacob, director MQ Agricola, medic veterinar.” Și chiar așa e! Acum, întreb și eu, la rându-mi: Își poate imagina cineva că oamenii de la Agricola și-ar permite vreo secundă să-și bată joc de munca lor și, mai ales, de consumatori, mințindu-i? Și-ar permite, cumva, medicii veterinari de acolo, să își arunce pe jos meseria, pentru a falsifica buletine de analiză? Ar îndrăzni, cumva, oamenii de acolo să treacă informații false pe etichetă ori să utilizeze instrumentele publicității înșelătoare? Cu siguranță, nu. Și, vă rog să mă credeți, nu pentru că o scriu eu, ci pentru că activitatea celor de la Agricola a fost atent verificată de alții. Trecând peste multe alte premii internaționale obținute de la cele mai prestigioase instituții internaționale, obținute de firma din Bacău, iată: În 2017, ”Puiul fericit” de la Agricola a fost„votat Produsul Anului®”, în urma unui studiu de piață. Studiul s-a desfasurat în luna aprilie 2017, pe un panel de 6.000 de consumatori români, constituit din persoane cu vârsta de peste 18 ani, într-un eșantion reprezentativ la nivel național. Produsul Anului este desemnat sortimentul care acumulează cel mai mare punctaj la toate cele trei criterii: atractivitate, inovație si satisfacție. Analiza datelor a fost realizată de compania de research specializată EXACT, membră ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research), eroarea maximă de eșantionare fiind de +/-1.3%. Iar, în decembrie 2018, Agricola Bacău a devenit Furnizor al Casei Regale a României, pentru Ouăle ochioase și Ouăle Inimoase, asta, după ce obținuse același statut inclusiv pentru „Puiul fericit”, precum și pentru Salamul de Sibiu și alte produse. Poate să creadă cineva, că un astfel de statut se obține prin minciună și falsuri? Cu siguranță, nu! Rămâne, însă, marea părere de rău că unii jurnaliști se folosesc de fiecare sămânță de scandal pentru a-i da amploare, cerșind astfel câteva click-uri pe site-urile publicațiilor la care lucrează, fără să le pese de răul pe care îl fac. Pentru mine și familia mea, ”Puiul fericit” rămâne prima opțiune, și să știți că din el gătesc niște rulouri Saint Roi cu sos Howard și ciupercuțe glasate, un deliciu, nu alta! Iar, dacă gospodina în cauză ori jurnaliștii la care am făcut referire se vor supăra pentru că apărăm munca oamenilor de la Agricola, le spunem că o facem PENTRU CĂ MERITĂ!