791
Companiile de produse de larg consum și de vânzare cu amănuntul (CPR) anticipează provocările lanțului de aprovizionare înaintea sezonului de sărbători din acest an, 42% prevăzând epuizări de stoc sau penurie de produse, potrivit celui mai recent raport al Institutului de Cercetare Capgemini.
Întârzieri
În plus, 38% se așteaptă la livrări cu întârziere către clienții lor din cauza întârzierilor la import și 35% prevăd lipsuri de forță de muncă.
Studiul intitulat Illuminating the path: Building resilient and eficient supply chains in the consumer products and retail industria explorează modul în care organizațiile CPR își transformă strategia lanțului de aprovizionare pentru a infuza reziliență, eficiență și sustenabilitate în afacerile lor.
Institutul de Cercetare Capgemini a chestionat 300 de organizații din industria CPR în lunile august și septembrie 2023 pentru a înțelege abordarea lor de a gestiona provocările lanțului de aprovizionare și a realizat interviuri aprofundate cu directori seniori din industrie.
Alte Constatări
Dintre organizațiile de retail incluse în studiu, două din cinci se așteaptă să se confrunte cu epuizări de stoc sau lipsuri de produse în timpul Black Friday, în timp ce 47% la sută se așteaptă la același lucru în perioada sărbătorilor.
Dintre companiile de CPR, 38% se așteaptă la epuizări de stoc sau penurie de produse în perioada sărbătorilor.
Aceste companii își diversifică și își localizează rețelele lanțului de aprovizionare pentru a face față provocărilor de livrare din ultimul kilometru, așteptărilor rapide ale comerțului și pentru a preveni epuizarea stocurilor în timpul sezonului de vacanță, a arătat studiul.
Aproape opt din 10 (79%) organizații CPR își diversifică baza de furnizori, cu 71% investind activ în regionalizare și localizare.
Datele au arătat că 83% dintre organizații investesc în mod activ în „friend-shoring” – o practică comercială în creștere în care rețelele lanțului de aprovizionare se concentrează asupra țărilor considerate aliate politice și economice pentru a reduce expunerea la riscuri.
Provocări în lanțul de aprovizionare
Provocările cu care se confruntă lanțurile globale de aprovizionare includ inflația, tensiunile geopolitice, dependența excesivă de anumite țări pentru componente, ratele de transport fluctuante și congestiile portuare.
Peste trei sferturi (77%) dintre organizațiile CPR au spus că problemele geopolitice au un impact asupra costurilor și eficienței lanțurilor de aprovizionare.
În plus, nearshoring-ul și aprovizionarea internă câștigă importanță pe măsură ce organizațiile încearcă să atingă un echilibru între cost și rezistență.
Până în 2025, achizițiile globale offshore sunt de așteptat să scadă cu 7%, cu nearshoring și aprovizionarea internă urmând să crească cu 4% și, respectiv, 3%, au arătat datele.
America de Nord conduce tendința de nearshoring, cu o creștere de 9% a achizițiilor nearshore în ceea ce privește valoarea dolarului, o creștere de 4% a achizițiilor interne și o reducere cu 15% a achizițiilor de offshoring, estimată până în 2025.
„Întrucât întreruperile lanțului de aprovizionare continuă să pună noi provocări pentru organizațiile de retail și de produse de consum, acestea își orientează strategiile de aprovizionare pentru a construi reziliența.
Echilibrarea eficienței costurilor cu reziliența, concentrându-ne în același timp pe adoptarea practicilor de economie sustenabilă și circulară, va contribui în mare măsură la crearea unor lanțuri de aprovizionare pregătite pentru viitor, care pot genera o creștere profitabilă”, a declarat Lindsey Mazza, Global Retail Lead la Capgemini.
Abordare cu prudență
Raportul a evidențiat, de asemenea, că întreprinderile au menținut o abordare prudentă optimistă în acest an.
Organizațiile CPR s-au concentrat pe construirea eficienței costurilor în lanțurile de aprovizionare printr-o mai bună planificare, îmbunătățire a proceselor și automatizare.
Pentru 42% dintre organizațiile CPR, îmbunătățirea eficienței costurilor lanțului de aprovizionare este principalul obiectiv în următoarele 12-18 luni, au arătat cercetările.
Aceste organizații cred că lanțul lor de aprovizionare va trebui să se schimbe semnificativ, 86% afirmând că datele și tehnologia vor fi cheie în asigurarea transformării.
Respondenții au identificat managementul datelor (56%), cloud computing (55%) și automatizarea (52%) drept priorități pentru realizarea de economii de costuri și creșterea veniturilor.
Mazza a adăugat: „Pentru a se adapta și a prospera, organizațiile de produse de consum și de retail ar trebui, de asemenea, să se concentreze pe pregătirea pentru sezonul sărbătorilor, care poate fi o perioadă profitabilă, dar provocatoare.
„Optimizarea stocurilor, localizarea rețelelor lanțului de aprovizionare și explorarea opțiunilor alternative de îndeplinire pot ajuta companiile să fie mai pregătite în această perioadă pentru a satisface așteptările consumatorilor.
Tehnologia și datele vor juca un rol cheie în acest sens – fie că ajută la detectarea cererii, automatizarea depozitelor, îmbunătățirea clienților. experiențe sau asigurarea unei împliniri eficiente.”