138
Din dorința de a reduce risipa alimentară, retailerul francez Carrefour, prezent şi în România, a anunţat că va prelungi termenul de valabilitate pentru produsele alimentare vândute sub marcă proprie în Franţa. Această măsură face parte din planul mai vechi al Carrefour de reducere a risipiei de alimente, de altfel o preocupare la nivelul întregii Uniuni Europene. Astfel, Carrefour a anunţat o extindere a perioadelor de consum optim pentru 135 de produse alimentare din zona de băcănie din magazine, pentru produse de tipul cerealelor, orezului, fructelor uscate sau compoturilor. Mai mult, pentru alte 50 de produse, printre care zahăr, sare sau oţet, termenul de consum optim va dispărea efectiv de pe etichetă, scrie economica.net. De asemenea, Carrefour va extinde termenul de valabilitate pentru 165 de produse din sectorul de produse proaspete, pe motiv că actualele perioade sunt mult prea mici, iar alimentele pot rezista mult mai mult decât scrie acum pe etichete. În cazul iaurturilor, termenul de valabilitate a iaurturilor va fi extins de la 7 la 10 zile. În România, liderul incontestabil al pieței iaurturilor este compania Danone, aceea care deține o cotă de piață care nu pare a fi pusă în pericol nici de companiile concurente, dar nici de iaurturile private label din hipermarket-urile României.