107

Cine controlează piața înghețatei din România?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Gigantul anglo-olandez Unilever, producătorul local Betty Ice şi elveţienii de la Nestlé sunt cele trei companii care controlează jumă­tate din piaţa de 150 de milioane de euro a înghe­ţatei, arată calculele.   Unilever, care are în portofoliu bran­durile Napoca şi Algida, este lide­rul pieţei, cu o cotă ce ajunge la 20% în sezonul de vară. În România piaţa de în­gheţată este meteo-sensibilă, consu­mul crescând simţitor în timpul verii. În ţările nordice consumul de astfel de produse este relativ constant pe tot parcursul anului.   Un român consumă anual în medie 20 de cornete de îngheţată, potrivit ultimelor date ale ZF. Prin comparaţie, un locuitor al peninsulei scandinave con­sumă de patru ori mai mult. Pe locul doi în piaţa românească de îngheţată se află Betty Ice, cu o cotă de piaţă de circa 15%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice aferente anului trecut. În vârful sezonului, busi­nessul fondat de Vasile Armenean are aproa­pe 1.000 de angajaţi în fabrică şi în cele peste 100 de chioş­curi şi maga­zine cu în­gheţată din toată ţara.   Podiumul celor mai mari jucători de pe piaţa de în­ghe­ţată este completat de Nestlé, care cu branduri pre­cum Joe, Best sau Top Gun „mănân­că“ 12-13% din piaţă.   Pe poziţiile următoare se află com­pa­nii româneşti precum Alpin57 Lux (de­ţi­nută până recent doar de antre­prenorul Ion Istrate), Top Gel (Petre Popa), Macromex (Dan Minulescu) şi Ku­bo Ice Cream (trei antreprenori locali), fiecare cu cote de piaţă de 4-7%.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2