467

Circana: Vânzările de produse private label continuă să crească

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Marca privată a reprezentat 64% din volumul vânzărilor pe cele mai mari șase piețe de produse alimentare din Europa, în cele 12 luni până în februarie 2024, au dezvăluit noi date furnizate de Circana.

În general, în totalul FMCG, vânzările în volum au scăzut cu 1,2%.

Potrivit Monitorului de categorii de semnale de cerere de la Circana, care urmărește aproximativ 175 de categorii FMCG și 2.000 de segmente de produse, volumele de marcă privată sunt cu două puncte procentuale mai mari decât în perioada corespunzătoare a anului trecut.

Strategiile întreprinse pentru a stimula vânzările în volum includ o creștere a intensității promoționale, arată datele Circana, cu 15% mai multe promoții față de perioada corespunzătoare cu un an mai devreme.

Acest lucru a avut ca efect încetinirea scăderii volumului vânzărilor pe măsură ce am intrat în noul an – de fapt, în primele trei luni ale anului 2024, vânzările în volum au crescut marginal, cu +0,7%.

Penetrarea promovării

Potrivit Circana, aproximativ 21% din produsele FMCG sunt acum vândute prin promoții.

Promoțiile private-label au crescut cu 36% în hipermarketuri și cu 25% în supermarketuri, a notat Circana, în timp ce la discounteri, volumul articolelor vândute în promoție a crescut cu 68%.

Abordarea pierderilor de volum

„Reflectând la răspunsul la pierderile de volum tot mai mari din 2023, putem vedea că mărcile naționale au fost cele care au lansat pistolul de pornire promoțională tot timpul”, a comentat Ananda Roy, vicepreședinte senior Strategic Growth Insights EMEA, Circana.

„Ca urmare, au urmat retaileri obsedați de strategie și orientați spre consumator. Cu toate acestea, deoarece atât producătorii, cât și comercianții cu amănuntul se grăbesc să sporească volumele prin reducerea prețurilor și creșterea promoțiilor, efectul scontat va fi probabil diminuat de prețuri absolute ridicate, inovație scăzută, răspuns competitiv și penetrarea crescândă a mărcii private.”

Roy a avertizat, totuși, despre pericolul „suprasaturarii rafturilor cu oferte profunde”, adăugând că creșterea volumului câștigată în urma promoțiilor este probabil să fie de scurtă durată.

„Este puțin probabil ca creșterea adevărată a volumului să revină până la sfârșitul acestui an, mai ales dacă se bazează pe mai multe din același lucru”, a spus el.

„Producătorii și comercianții cu amănuntul trebuie să se uite la creșterea organică prin activarea cumpărătorilor, experiența mărcii și una dintre pârghiile cele mai dinamice ale marketingului, inovația.” (Foto: Pexels) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2