511
Potrivit ESMagazine, Coaliția Europeană pentru Alimentație Durabilă (ESFC), care a fost înființată pentru a împuternici sectoarele comerțului cu amănuntul și al serviciilor alimentare să îmbrățișeze un viitor durabil, a organizat primul său eveniment online, la care a participat reprezentanți de la Migros, Ahold Delhaize, Comisia Europeană, EuroCommerce, FoodDrinkEurope și Wageningen. Cercetare economică.
„Urgență și acțiune colectivă”
Evenimentul a urmărit să abordeze o serie de probleme presante legate de evoluția durabilă a industriei alimentare, inclusiv examinarea rațiunii din spatele evaluărilor impactului alimentar pentru actorii din sectorul alimentar și strategiile de măsurare și comunicare a impactului de mediu și socio-economic al produselor alimentare și al băuturilor. la scară.
„Ca răspuns la provocările critice prezentate de sistemul alimentar actual, Coaliția Europeană pentru Alimentație Durabilă continuă cu o misiune de urgență și acțiune colectivă”, a comentat Markus Linder, co-inițiator al EFSC și CEO la inoqo. „Comercianții cu amănuntul de produse alimentare, furnizorii de alimente și mărcile F&B trebuie să se unească în jurul unei viziuni comune pentru decarbonizarea industriei alimentare.”
Sectorul alimentar reprezintă în prezent mai mult de o treime (34%) din emisiile globale de gaze cu efect de seră, precum și 70% pierderi de biodiversitate, iar ESFC pledează pentru ca actorii din industria alimentară să ia măsuri decisive.
O singură modalitate
De exemplu, după cum se observă, multe întreprinderi alimentare se bazează în prezent pe datele medii ale categoriei pentru a-și raporta emisiile de gaze cu efect de seră din domeniul 3, o abordare care atribuie o valoare de impact generalizată unei categorii fără a lua în considerare ingredientele și compoziția unică a fiecărui produs.
„Dacă vă dezvoltați amprenta Scope 3 pe baza factorilor de emisie la nivel global, singura modalitate de a arăta o reducere este să vă schimbați sortimentul”, a spus Grant Sprick, vicepreședinte al climei și mediului la Ahold Delhaize. „În caz contrar, nu puteți răspunde pentru activitățile pe care dumneavoastră și lanțul dumneavoastră de aprovizionare le faceți la fermă.”
După cum a adăugat Sprick, cazul de afaceri pentru evaluarea impactului la nivel de produs poate fi convingător, ceea ce duce la un potențial rentabilitate mai mare a capitalului, o performanță mai bună în benchmark-uri și alte oportunități.
„În plus, prezintă o șansă unică pentru comercianții cu amănuntul de a implica clienții și de a stimula loialitatea, încurajându-i să facă alegeri mai sustenabile”, a spus el.
Colectarea datelor primare
În centrul misiunii ESFC este promovarea colectării de date primare, cu scopul de a preveni evaluările excesiv de optimiste ale produselor fără date primare.
Coaliția subliniază metodologiile care stimulează trecerea către date primare în toate etapele ciclului de viață, împreună cu alinierea și armonizarea metodologică.
Pledând pentru o abordare deschisă și unificată a evaluării impactului, ESFC încearcă să genereze rezultate consistente și comparabile, încurajând în același timp inovația. Într-o declarație, a spus că obiectivul său principal este de a integra soluții de etichetare pentru evaluarea impactului produsului, cum ar fi 2050Food, Eaternity și inoqo, cu date primare evaluate de organizații membre precum Agreena, CoolFarmTool și Klim.
În plus, ESFC sprijină înființarea unui sistem european de certificare a impactului F&B aliniat cu viitoarele reglementări UE pentru a împuternici consumatorii pentru tranziția ecologică și revendicările ecologice, contribuind la sustenabilitatea sectorului. (Foto: Freepik)