Tehnologii

356

Consumatorii cer menționarea amprentei de carbon pe ambalajele produselor din carne

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un grup de campanie anti-plastic a pus la îndoială eficacitatea anunțului lui Sainsbury că schimbă ambalajele tradiționale din tăvi de plastic cu o nouă alternativă ambalată în vid în gama sa de carne de vită, economisind 450 de tone de plastic anual.

Aceeași carne, dimensiuni mai mici

Supermarketul din Marea Britanie a dezvăluit că îndepărtează ambalajele tradiționale din tăvi de plastic din întreaga sa gamă de carne tocată de vită și îl înlocuiește cu o alternativă ambalată în vid.

Formatul de ambalare, care folosește cu cel puțin 55% mai puțin plastic, este cea mai recentă mișcare dintr-o serie de inițiative din partea retailerului, deoarece lucrează la obiectivul său de a reduce la jumătate utilizarea ambalajelor din plastic în produsele Own Brand până în 2025.

Produsele tocate de vită vor fi ambalate în vid pentru prospețime prin eliminarea întregului oxigen care de obicei face ca un produs să se strice în cele din urmă. Noul ambalaj va conține aceeași cantitate de carne de vită tocată, dar are dimensiuni mai mici, ajutând clienții să-și folosească mai eficient spațiul congelatorului și frigiderului.

Mișcarea este cea mai recentă dintr-un șir de modificări făcute de comerciant cu amănuntul în încercarea de a reduce la jumătate utilizarea ambalajelor din plastic de marcă proprie până în 2025.

Deschizători de drum

Sainsbury's a fost primul supermarket din Marea Britanie care a scos pungile de plastic pentru fructe, legume și articole de panificație. magazine, precum și primul care a eliminat tot plasticul negru din preparatele gata răcite în 2019.

Mai recent, Sainsbury’s a anunțat eliminarea capacelor din plastic de unică folosință pentru iaurt, cremă frage, smântână, smântână, brânză de vaci, cremă și vasele de marcă proprie, economisind 71 de milioane de bucăți de plastic pe an. În septembrie, Sainsbury’s și-a făcut, de asemenea, gama de capsule de cafea de marcă proprie, complet reciclabile.

Claire Hughes, director de produse și inovare la Sainsbury's, spune: „Știm că clienții noștri se așteaptă să reducem utilizarea plasticului în toate produsele noastre și căutăm în mod constant noi modalități de a inova pentru a ne îndeplini Planul pentru o mai bună reducere a plasticului. tinte.

Ne străduim să fim îndrăzneți în schimbările pe care le facem, motiv pentru care suntem încântați să fim primul comerciant cu amănuntul din Marea Britanie care ambalează în vid toată gama noastră de carne de vită, fără a afecta cantitatea sau calitatea excelentă a produsului la care se așteaptă clienții noștri.

„Acesta este cel mai recent dintr-un lung șir de schimbări pe care le-am introdus în spațiul de lucru în colaborare cu furnizorii noștri, iar clienții se pot aștepta să vină mult mai mult de la Sainsbury’s.”

Mai mult decât se vede

Dar în acest anunț despre carne tocată există mai mult decât pare a fi, a susținut Sian Sutherland, co-fondatorul campaniei A Plastic Planet.

„Deși se va economisi greutatea plasticului utilizat, trecerea la materiale plastice flexibile în locul celor rigide nu este mai „verde” decât trecerea de la un vehicul pe benzină la unul diesel”, a susținut Sutherland.

„Plasticurile flexibile sunt aproape imposibil de reciclat, mai ales acolo unde sunt contaminate cu alimente. Vechiul ambalaj rigid din plastic ar fi intrat cel puțin în reciclare, oricât de limitate sunt sistemele din Regatul Unit. Noile pachete de vid vor fi în schimb aruncate în deșeurile generale și vor ajunge la incinerare.”

„Marcile mari trebuie să se îndepărteze cu totul de materialele de unică folosință, oferind în schimb produse în ambalaje reutilizabile. Ființele umane mănâncă carne tocată mult mai mult decât s-au bazat pe plastic de unică folosință pentru a-l împacheta.”

„Oportunitate uriașă” pentru industria alimentară de a reduce emisiile

Un nou raport arată că 58% dintre europeni consideră că impactul asupra climei este important atunci când cumpără alimente și băuturi.

Un sondaj comandat de Yara International și realizat de IPSOS a chestionat 12.000 de respondenți consumatori din Franța, Germania, Regatul Unit, Irlanda, Italia, Spania, Polonia, România, Turcia, Norvegia, Suedia și Danemarca.

S-a descoperit că 51% dintre europeni sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse alimentare fără fosile, adică alimente produse fără surse fosile. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor consideră că nu este ușor să știi care alimente este ecologică, deoarece 76% dintre europeni ar dori ca amprenta de carbon să fie vizibilă pe eticheta alimentelor.

Constatările cheie ale sondajului au inclus:

69% dintre europeni ar alege un produs alimentar mai ecologic decât o opțiune mai ieftină.

26% ar alege un produs alimentar fără fosile, 43% ar alege un produs cu emisii scăzute de carbon);

31% dintre europeni fac deja alegeri durabile în ceea ce privește obiceiurile lor de cumpărare;

mai mult de trei din patru (76%) europeni doresc să vadă amprenta de carbon a produselor alimentare pe etichetă;

aproape trei din patru europeni (74%) consideră că companiile alimentare ar trebui să depună eforturi pentru a reduce emisiile din producția lor de alimente.

„Raportul arată că europenii sunt foarte motivați să cumpere alimente durabile pentru a-și reduce impactul asupra climei. Acesta ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru întreaga industrie alimentară”, a declarat Birgitte Holter, VP Green Fertilizers la Yara.

„Deși trei din cinci europeni consideră că impactul asupra climei este important atunci când cumpără alimente, majoritatea consideră că nu este suficient de ușor să înțeleagă informațiile disponibile despre emisiile climatice pentru a putea face alegeri durabile. Mai mult de trei din patru consumatori ar prefera să poată citi amprenta de carbon pe alimente.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2