Repere

147

Consumatorii din Gen Z sunt disperați să stea conectați în timp ce consumă

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Ați auzit clișeul: Pentru Gen Z, rețelele de socializare sunt o vizuină de iepure, dominată de stele virale, în timp ce noi ceilalți le răsfoim fără scop. În plus, ni se spune adesea că rețelele sociale împiedică conexiunile reale și semnificative. Dar generația Z nu crede asta.

Plăcerea relației virtuale cu grupul

Ei partajează mai multe videoclipuri ca niciodată și transformă aplicațiile sociale în centre de mesagerie - trimit meme-uri, reacționează la tendințe și mențin conversația de grup în viață.

Derularea generației Z este mai personală, mai dinamică și mai stratificată decât oricând. Conținutul video nu înăbușă conversația - o provoacă. Și platformele prind. Instagram lansează noi funcții, cum ar fi Note pe role și canale de difuzare, îmbunătățind capacitatea utilizatorilor de a se implica în moduri mai interactive.

Între timp, funcția de chat de grup actualizată a TikTok, cu spațiu pentru până la 32 de persoane, se asigură că niciun videoclip nu rămâne nediscutat. Conversația (și secțiunea de comentarii) este la fel de importantă atunci când vine vorba de construirea comunității.

Este clar că această generație se referă la conexiune, nu doar la consum. Multe mărci încearcă în mod activ să creeze tipul de conținut care ar putea fi postat în chat-urile de grup, acordând prioritate glumelor interioare, experiențelor comune în rândul publicului țintă și funcțiilor care încurajează participarea, cum ar fi Poveștile Instagram cu un autocolant „Adăugați-le pe ale tale”.

Împărtășirea opiniilor

Cu 90% dintre tinerii cu vârsta între 13 și 24 de ani care folosesc Snapchat, știm că generația Z apelează la platformă pentru a rămâne conectați cu familia și prietenii lor.

Fie că sunt încă studenți sau abia își încep cariera, generația Z se bazează pe cercul lor apropiat pentru sfaturi cu privire la orice, de la a decide dacă cea mai recentă pereche de pantofi merită prețul până la selectarea următoarelor destinații de vacanță sau urmărirea sportivilor preferați.

Creatorii Snapchat folosesc, de asemenea, platforma pentru a-și împărtăși zi de zi și în culise - declanșând conversații, interacționând cu adepții și construind conexiuni autentice.

Este ușor de înțeles de ce. Podcasturile oferă o atmosferă personală, relaxată, care atinge toate notele potrivite pentru generația Z, lăsând adesea loc și pentru implicarea publicului.

Take The Girl’s Bathroom - a trecut de la un podcast popular la o serie de evenimente în persoană care se soldează, arătând cât de mult tânjește această generație la discuții din lumea reală alături de conținut digital. Constatarea nu se va opri nici la Generația Z; frații lor mai mici, Gen Alpha, intră și ei în amestec.

Generația Z rescrie regulile de sănătate

Generația Z rescrie regulile de sănătate, schimbând diete stricte și rutine rigide cu ceva mai realist. De exemplu, în 2020, a fost totul despre alimente organice, naturale - gândiți-vă la sucuri verzi și la produse vegane ecologice, adesea prezentate în postări pe Instagram perfect îngrijite de influenți.

Astăzi, mesele bogate în proteine, care alimentează stiluri de viață active și obiective de fitness sunt prioritatea principală.

Un conținut ridicat de proteine ​​este campionul la categoria grea al dialogurilor. În Europa, motivațiile generației Z în jurul alimentelor au evoluat semnificativ. Între Q3 2022 și Q3 2024, îmbunătățirea fitnessului a depășit pierderea în greutate ca motiv pentru controlul aportului de alimente.

Între timp, numărul celor din generația Z din SUA care se identifică ca mâncători de carne și nu intenționează să se schimbe a crescut cu 18% din 2020.

Acest lucru spune multe despre mentalitatea generației Z care se îndepărtează de tendințele dietetice restrictive, universale și adoptă o abordare mai practică și mai echilibrată.

Și nu este doar în modul în care mănâncă, ci și în modul în care trăiesc. Dorințele lor de Anul Nou spun totul: petrecerea a mai puțin timp pe rețelele de socializare, voluntariatul mai mult și reducerea orelor la televizor sunt printre rezoluțiile care au înregistrat cele mai mari salturi de la această perioadă anul trecut.

Urmărirea perfecțiunii este prea obositoare, așa că își fac mai mult timp pentru ei înșiși și investesc în a se simți bine.

Boost fără ”bagaje”

Ei încearcă chiar să găsească o cale de mijloc cu plăcerile lor vinovate. Berea fără alcool este în creștere, iar băuturile energizante cresc în popularitate - dar cu o întorsătură.

 Mărcile de băuturi energizante precum TENZING sunt din ce în ce mai comercializate ca băuturi sănătoase, generația Z având 18% mai multe șanse să cumpere mărci similare precum CELSIUS și PRIME decât băutorul tău de energie mediu din SUA. Aceste produse apelează la dorința generației Z de un impuls inocent.

Și, de bine sau de rău, vapingul a încetat. Are un avans mare în privința fumatului în rândul tinerilor cu vârsta de 18-27 de ani pe piețe precum Australia (unde 33% vapă și 20% fumează), iar vaporii din această grupă de vârstă fiind mai predispuși să cumpere vitamine, suplimente și produse infuzate cu CBD decât fumătorii.

Toate acestea evidențiază cererea pentru h produse ibride care estompează linia dintre răsfăț și bunăstare și fac mai mult decât stimulentele tradiționale.

Gândire excesivă sau hiperconștient?

Deci, de ce a întors spatele restricțiilor generația Z? Creșterea conștientizării sănătății joacă un rol. În ciuda faptului că se confruntă cu mai puține probleme fizice, cum ar fi durerile musculare sau articulare, este mai probabil să spună că se simt rău și să-și facă griji des pentru sănătatea lor, ceea ce este o atitudine care merită diagnosticată.

Mulți din generația Z sunt studenți, navigând în stresul examenelor și a vieților sociale ocupate. Ei sunt, de asemenea, puternic expuși campaniilor de sănătate mintală care, în ciuda reducerii stigmatizării și a încurajării conversațiilor deschise, i-ar putea determina pe unii să patologizeze excesiv emoțiile normale.

Un alt factor? Este mult mai probabil să folosească rețelele sociale sau blogurile online pentru a-și cerceta simptomele. În timp ce acest obicei s-ar putea schimba pe măsură ce îmbătrânesc, instrumentele digitale vor rămâne probabil primul lor port de apel pentru boli minore, modelându-le perspectiva asupra a ceea ce este considerat normal.

Așadar, doar pentru că generația Z se îndepărtează de tendințele rigide de sănătate, nu înseamnă că anxietățile pentru sănătate se estompează. În schimb, încearcă să echilibreze îngrijirea de sine cu fluxul constant de informații și așteptări plasate asupra lor.

La sfârșitul zilei, mărcile ar trebui să recunoască faptul că generația Z vede sănătatea într-un mod mai holistic. Pentru a intra în legătură cu această generație, ei ar trebui să răspundă setului lor unic de nevoi și provocări - indiferent dacă acestea iau forma unor locuri de detoxifiere, mașini care citesc starea de spirit sau informații despre sănătate care distrug miturile.

Public de urmărit: băutori flexibili

Și iată câteva perspective specifice industriei despre respectul lor tot mai mare pentru moderație. Anul trecut, am observat o scădere a persoanelor care se identifică ca vegane și o creștere a flexitarienilor, care reprezintă o cotă mult mai mare a pieței bazate pe plante.

Același lucru este valabil și pentru băuturile nealcoolice: majoritatea Gen Z care le consumă beau și alcool, în conformitate cu modul lor de a gândi „progresul peste perfecțiune”.

În comparație cu absentienții din generația Z, băutorii flexibili din generația Z au mai multe șanse să:

 Mănânce fast-food în mod regulat, iau vacanțe și se bucură de nopțile petrecute

 Furnizaează idei pentru produse sau modele noi și utilizează coduri QR de marcă

 Urmăresc evenimentele la care participă pe rețelele de socializare și descoperă mărci prin susținerile influencer-ilor.

Gen Z și banii

Generația Z și banii? E cam complicat. În comparație cu generațiile mai în vârstă, este mai puțin probabil să spună că gestionarea finanțelor este un motiv principal pentru utilizarea internetului, mai puțin înclinați să folosească programe de recompensă și mai puțin probabil să urmărească cele mai bune oferte.

Adăugați tentații precum schemele de cumpărare acum-plătiți-mai târziu și ușurința de a cumpăra impulsiv pe rețelele de socializare, toate pe fundalul datoriilor în creștere ale studenților și al locuințelor inaccesibile, și este ușor de înțeles de ce ar putea obține o reputație proastă. Dar săpați puțin mai adânc și veți descoperi o poveste mult mai bogată - un joc de cuvinte.

Dintre toate lucrurile despre care vorbesc online, afacerile și finanțele personale sunt mult mai sus pe listă pentru generația Z de astăzi, comparativ cu aceeași grupă de vârstă în urmă cu câțiva ani.

Și asta nu este tot. Generația Z este, de asemenea, mai în largul său cu cardurile de credit și este mai probabil să aibă economii sau investiții decât erau milenii la aceeași vârstă. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2