Repere

239

Consumatorii îndeamnă industria alimentară să lupte pentru schimbarea modului de comunicare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Sistemele alimentare și lanțurile de aprovizionare pot fi confuze pentru consumatori, lăsându-i adesea să nu înțeleagă exact de unde provin alimentele lor și impactul asupra mediului, informează FoodNavigator

Alimentația incluzivă

Înțelegerea complexității industriei alimentare este esențială pentru producătorii de alimente, dar mulți consumatori se luptă să înțeleagă exact cum sunt produse alimentele lor și procesele prin care trec înainte de a ajunge la magazinul sau supermarketul local.

Ca răspuns la aceasta, o nouă campanie, denumită în mod corect Inclusive Food, intervine pentru a ajuta consumatorii să se implice în industria alimentară și să elimine confuzia.

Campania, fondată de cercetătorii Dr. Anne Touboulic și Dr. Lucy McCarthy, urmărește, de asemenea, să promoveze o participare mai largă la sistemele alimentare și să ofere consumatorilor putere să caute o mai mare transparență cu privire la proveniența alimentelor lor.

„Suntem activi într-o serie de rețele și lucrăm cu o varietate de organizații diferite pentru a sprijini o mișcare către sisteme alimentare care funcționează mai bine pentru oameni și natură”, dr. Anne Touboulic, cercetător la Universitatea din Nottingham și co-fondator al Inclusive Food. a declarat pentru FoodNavigator.

„Aceasta include colaborarea cu Sustain ca parte a campaniei lor Bridging the Gap, precum și munca lor pentru a deveni echitabil în agricultură cu Food Ethics Council. Lucrăm cu organizații locale și ramuri ale inițiativelor naționale pentru a stimula schimbarea în locurile noastre, cum ar fi Fareshare și Himmah, Nottingham Youth Climate Assembly și Nottingham Green Partnership.”

„Unul dintre obiectivele noastre principale este să facem informațiile pe care le-am adunat să fie cât mai accesibile publicului posibil și să ne unim eforturile pentru a permite schimbarea la scară”.

Inclusive Food lucrează, de asemenea, cu producătorii, interacționând cu comunitatea agricolă. „Unul dintre obiectivele noastre principale este să facem informațiile pe care le-am adunat să fie cât mai accesibile publicului posibil și să ne unim eforturile pentru a permite schimbarea la scară”, adaugă dr. Touboulic.

Cum dăunează industria alimentară mediului?

Producția de alimente reprezintă peste un sfert (26%) din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Și conform WWF, agricultura este principala sursă de poluare în majoritatea țărilor. Utilizează cantități mari de apă și suprafețe mari de teren, utilizează pesticide chimice, care pot contamina solul și sursele de apă din apropiere și pot deteriora biodiversitatea.

Este, de asemenea, un factor crucial al schimbărilor climatice, producând aproximativ un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale lumii.

„Clima în schimbare înseamnă că trebuie să ne regândim sistemele alimentare. Am ajuns să ne bazăm pe lanțurile extinse de aprovizionare cu alimente. În Marea Britanie, de exemplu, importăm o cantitate semnificativă de alimente din locații care sunt deja afectate în mod disproporționat de schimbările climatice, ceea ce are ca rezultat scăderi semnificative ale productivității alimentare.

De exemplu, Spania produce majoritatea fructelor și legumelor consumate în toată Europa, dar este deja perturbată de schimbarea modelelor meteorologice și se estimează că recoltele recoltelor vor scădea cu încă 15 - 30% pe măsură ce temperaturile globale cresc”, explică dr. Lucy McCarthy cercetătoare la Universitatea din Bristol și co-fondatoare a Inclusive Food.

Implicarea consumatorilor în industria alimentară și cum pot ajuta producătorii?

Fie că este vorba de a înțelege impactul asupra mediului al industriei alimentare sau beneficiile pentru sănătate ale anumitor tipuri de alimente, există un interes crescut pentru înțelegerea de unde provin alimentele și ce conține acestea.

Organizația Sustain din Marea Britanie, care militează pentru sisteme alimentare sănătoase și durabile, oferă consiliere producătorilor și consumatorilor cu privire la toate aspectele durabilității și practicilor durabile, precum și furnizarea de informații economice și comerciale.

Producătorii și consumatorii pot, de asemenea, să intre în contact cu campania Alimentare incluzivă, producătorii pentru a înțelege mai multe despre perspectiva consumatorului și consumatorii pentru a înțelege cum să abordeze producătorii de alimente și să se implice în producția de alimente.

„Există mai multe niveluri la care cetățenii se pot angaja și poate că nivelul de început este să reflecteze de unde provine mâncarea lor. Ne vedem foarte mult ca cercetători și activiști și recunoaștem că avem privilegiul de a putea face campanie pentru a trage la răspundere guvernul și corporațiile, dar și pentru sisteme alimentare mai bune pentru toți. Așa că ne străduim să facem asta oriunde putem”, a declarat Dr. Lucy McCarthy pentru FoodNavigator.

„Uneori, ca cetățeni, ne putem simți neputincioși sau nesiguri de unde să începem să conducem schimbarea și este în regulă. Un loc bun pentru a începe poate fi la fel de simplu ca să pui acele întrebări importante despre ce mănânci și de unde provine.”

Creșterea gradului de conștientizare oferă, de asemenea, o oportunitate uriașă pentru producătorii de alimente de a interacționa cu clienții și de a-i cunoaște mai bine. Transparența va încuraja încrederea și ar putea duce la loialitatea clienților, așa că merită investiția de timp și efort. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2