141
După cum informează FoodNavigator, consumatorii sunt mai mult pozitivi decât negativi cu privire la utilizarea IA în alimente și băuturi, deși cu unele rezerve.
O combinație de sentimente
Cu o combinație de frică, trepidare și entuziasm, lumea se apucă în sfârșit de inteligența artificială (AI). Versatilă și puternică, AI, în diferitele sale iterații, poate optimiza o gamă largă de industrii și poate amplifica o multitudine de abilități.
Industria alimentară, desigur, nu lasă să treacă pe lângă oportunitățile. AI a fost folosită până acum pentru a stimula cercetarea, a eficientiza NPD, a analiza tendințele consumatorilor și multe altele.
Cu toate acestea, acceptarea consumatorilor nu este întotdeauna garantată, mai ales într-o zonă atât de nouă.
Un sondaj efectuat de Ingredient Communications asupra consumatorilor din Marea Britanie și SUA a constatat că acceptarea IA în alimente este în general mare, deși consumatorii consideră că, în anumite aspecte, aceasta ar trebui controlată.
Consumatorii sunt pozitivi cu privire la IA în alimente
În general, sondajul a constatat că 42% dintre consumatorii chestionați au avut o viziune pozitivă asupra inteligenței artificiale în proiectarea și producția de alimente și băuturi, comparativ cu 27% cu o viziune negativă. Aceasta este doar puțin mai mică decât cei 52% care credeau că AI ar fi un lucru pozitiv, în comparație cu 20% care credeau că ar fi negativ.
Tinerii sunt în frunte cu această pozitivitate - 65% din intervalul 18-27 au fost pozitivi cu privire la IA în alimentație, comparativ cu doar 25% dintre cei cu vârsta peste 79 de ani.
Cei cu venituri mai mari au avut, de asemenea, o perspectivă semnificativ mai pozitivă decât cei care câștigă mai puțin, 65% dintre cei cu un venit anual al gospodăriei de peste 100.000 de lire sterline (120.000 de euro) văzând pozitiv IA în alimente, comparativ cu doar 42% dintre cei cu un venit anual. de mai puțin de 10.000 £ (12.000 EUR).
În Marea Britanie, doar 39% dintre consumatori au considerat că IA din alimente este pozitivă, comparativ cu 45% în SUA.
Dieta și AI
Au existat totuși anumite domenii în care consumatorii au avut o viziune mai strident pozitivă. De exemplu, 53% dintre respondenți au avut o viziune pozitivă asupra utilizării IA în siguranța alimentară, doar 19% având o viziune negativă.
Acest lucru a fost destul de consistent între Regatul Unit și SUA, deși, așa cum sa menționat anterior, câștigurile mai tinere și mai mari au avut o viziune mai pozitivă.
Cu privire la faptul că alimentele produse de AI sunt sigure pentru consum, există o pozitivitate generală, 45% cred că este, comparativ cu 20% nu sunt de acord, dar este departe de a fi concludent. Pentru cei cu vârsta peste 79 de ani, aceasta a fost exact împărțită, cu 25% dintre respondenți de ambele părți ale decalajului.
Consumatorii sunt, de asemenea, pozitivi cu privire la utilizarea AI pentru diete. Având în vedere apariția tendinței alimentare funcționale, acest lucru este deosebit de relevant.
De exemplu, 48% dintre consumatori au fost dispuși să lase AI să-și analizeze structura genetică pentru a face recomandări nutriționale, comparativ cu 29% care nu au vrut.
În mod similar, 43% dintre consumatori credeau că AI poate fi de încredere pentru a lua decizii legate de dietă și nutriție în interesul lor, comparativ cu 27% care credeau că nu poate.
Ce fac marile companii cu AI?
Mulți dintre cei mai importanți producători de alimente și băuturi aprofundează AI. AI se dovedește un avantaj pentru eficiență. Danone a încheiat recent un parteneriat cu Microsoft pe AI, utilizându-l pentru a îmbunătăți eficiența operațională în lanțul de aprovizionare și logistică, precum și pentru a stimula producția.
Producătorul francez de brânză Bel Group face ceva asemănător, la fel ca retailerii precum Macy's, Marks and Spencer și Ocado. Multinaționala Unilever folosește AI pentru a optimiza prognoza și a explora tendințele.
Bel Group folosește, de asemenea, inteligența artificială pentru a crea rețete, la fel ca și compania Coca-Cola cu produse precum Y3000 și marca Maltesers în parteneriat cu Google AI. AI este folosită și pentru dezvoltarea berii de către unele fabrici de bere, cum ar fi St Austell în Marea Britanie și Sapporo în Japonia.
În cofetărie, IA este deosebit de puternică și se așteaptă să crească cu 25% în fiecare an. Mărcile precum KitKat și Hershey folosesc AI în campanii de marketing, aceasta din urmă folosind-o pentru a se asigura că au fost trimise mai multe reclame în zonele în care vânzările au fost mai scăzute. Compania de ingrediente Ofi folosește AI pentru a prezice tendințele aromei de cacao în diferite regiuni.
În cele din urmă, unele companii, cum ar fi Nestlé, folosesc AI pentru a automatiza serviciul pentru clienți.
Cu toate acestea, în Marea Britanie, întreprinderile sunt reticenți la risc și sunt precauți în adoptarea AI, conform raportului Strangthening the UK's Food Security. Acest lucru se datorează unor motive precum lipsa capitalului și a competențelor relevante interne. Potrivit raportului, 40% dintre părțile interesate din industrie nu folosesc deloc nicio tehnologie digitală sofisticată.
Reguli în jurul AI
În ciuda pozitivității generale în jurul AI, mulți consumatori sunt ferm în favoarea măsurilor de protecție în jurul acesteia.
De exemplu, 83% dintre respondenți cred că alimentele create cu inteligență artificială ar trebui să spună acest lucru pe etichetă, comparativ cu 4% care nu o spun.
Această preferință este consecventă pentru toate categoriile demografice, inclusiv naționalitate, vârstă, sex și venituri.
Majoritatea consumatorilor cred, de asemenea, că alimentele create folosind IA nu ar trebui să se descrie ca fiind naturale, 65% fiind de acord că nu ar trebui, iar 11% nu sunt de acord. Acest lucru este, de asemenea, consistent în diferitele categorii demografice.
Mai mult, 78% dintre consumatori consideră că guvernele ar trebui să stabiliți modul în care companiile alimentare pot folosi produsele AI, în comparație cu doar 7% care nu o folosesc. Încă o dată, acest lucru este consistent între toate categoriile demografice.
În mod covârșitor, consumatorii credeau, de asemenea, că produsele care au folosit AI pentru a economisi costurile ar trebui să fie mai ieftine (79% față de 4%).
Tendința pare să fie aceea că, în cazul reglementărilor sau regulilor care guvernează IA în alimente, există mult mai puțină diviziune între demografie și un acord mai mare.
Rezistența rămâne
În ciuda deschiderii observate în sondaj, 29% dintre respondenți au spus că cunoașterea faptului că un aliment a fost făcut cu ajutorul inteligenței artificiale i-ar face mai puțin probabil să-l cumpere, 26% spunând că ar fi mai probabil.
Totuși, tinerii sunt încă mai pozitivi decât negativi aici, 52% spunând că ar fi mai probabil, comparativ cu doar 16% spunând că ar fi mai puțin probabil. (Foto: Freepik)