171
Despre o parte din capitolele abordate de studiu si nevoile de la care a plecat dezvoltarea lui, doamna Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights - Starcom MediaVest a declarat pentru Iqads: "Odata cu cresterea volumului de informatie difuzata si implicit asimilata in fiecare zi, comunicarea aceluiasi mesaj catre un segment extins de consumatori, delimitat doar pe criterii demografice, isi pierde din relevanta, mai ales daca se doreste obtinerea unei actiuni din partea consumatorilor. Pentru aplicarea planurilor media targetarea la scala larga, necesara mai ales pentru a creste notorietatea unui brand, a unui produs sau a unui serviciu este in continuare eficienta. Cum in ultima vreme observam o mutare a comportamentului din zona de consum media in zona de consum de continut, acelasi subiect sau aceeasi abordare nu poate fi relevanta pentru persoane aflate in diverse etape din viata (in segmentul femei 25-54 pot fi incluse atat mama cat si fiica). Portretizarea consumatorilor in complexitatea lor este necesara pentru a crea continut de brand relevant, cu potential de a genera un raspuns concretizat intr-o actiune de informare, de incercare a unui produs si intr-un final de cumparare a acestuia. Daca ne uitam la majoritatea targeturilor de media comerciale, putem considera segmentul de consumatori cu varste intre 18-49 ani ca fiind adresat in cea mai mare masura de catre campaniile de comunicare. Dar, in cadrul acestui segment, avem cuprinse cel putin trei etape de viata: tinerii la inceput de drum, familiile tinere, eventual cu copii in ingrijire si o parte din familiile mature. De aceea Consumer Report 2015 sintetizeaza patru segmente de consumatori in functie de etapa din viata ce ii defineste: teens(adolescenti cu varste intre 14-17 ani), single youth (tineri cu varstele intre 18-34 ani, necasatoriti si fara copii), families with kids (familii cu copii pana in 14 ani in gospodarie), families without kids (in general, cupluri cu varsta de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie). Tinerii devin din ce in ce mai prezenti, dand dovada de initiativa si determinare. Sunt oameni frumosi, pasionati, care isi transforma hobby-urile in job-uri sau le materializeaza dupa program. Au viziuni mature inca din adolescenta, modeland in mod cert conditiile de piata viitoare. De la exigenta cu care privesc brandurile, comunicarea acestora si relevanta lor, pana la ideile inovatoare care vor face concurenta marilor branduri. Foarte interesanta este si dinamica celorlalte segmente de consumatori, orientate din ce in ce mai mult catre experiente. Familiile tinere compenseaza timpul zilnic personal limitat cu valorificarea la maxim a experientelor peterecute impreuna. Consumatorii maturi (45+) vizati in special de media traditionala incep sa desfiinteze vechile paradigme referitoare la imbatranire, dorind sa fie activi si “actuali”, manifestand o dorinta crescuta de a incerca noi experiente (in materie de tehnologie, online si nu numai). Consumer Report 2015 ofera informatii detaliate despre comportamentul consumatorilor anului 2015 din punct de vedere consum de tehnologie, activitati de distractie si relaxare, precum si folosirea principalelor categorii de servicii." Puteti descarca intregul raport de pe iqads.ro.