„Creditul nu mai este o soluţie pentru relansarea consumului, băncile nu o să mai vină să spună ”luaţi credite cu buletinul”. Şi atunci trebuie să fii competitiv, trebuie să-i dai posibilitatea consumatorului să cumpere cât mai ieftin, iar TVA de 24% este foarte mult din preţul produ,selor“, a declarat acesta într-un interviu acordat Ziarului Financiar, managerul FrislandCampina având o experienţă de peste 15 ani în industria bunurilor de larg consum. Argumentându-și opinia, Cornel Cărămizaru a adăugat că o scădere a TVA la lactate ar ajuta România, odată cu eliminarea cotelor de lapte din Uniunea Europeană, pentru a fi competitivă în raport cu alte ţări în care taxa pe valoarea adăugată este mult mai mică. „Nimeni nu va transporta lapte, nu o să vedem cozi la Nădlac cu cisterne de lapte-materie primă, dar s-ar putea să vedem la vamă camioane cu lapte deja ambalat. Şi atunci România pierde de două ori: pentru că nu mai produce lapte şi pentru că salariile, dar şi profitul le vor câştiga alţii“, a completat managerul de 39 de ani, care lucrează de trei ani în cadrul filialei locale a grupului olandez. Acest fenonem se manifestă, însă, încă de pe acum, piața lactatelor din România fiind sufocată de produse ieftine, din import, cauza fiind embargoul rusesc pentru produsele alimentare din Uniunea Europeană. Anterior fincției ocupate la FrieslandCampina, Cornel Cărămizaru a lucrat timp de 14 ani în cadrul îmbuteliatorului PepsiCo, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa băuturilor răcoritoare. Grupul FrieslandCampina este prezent pe piaţa locală cu trei companii: FrieslandCampina România, Napolact şi Industrializarea Laptelui Mureş, care au avut împreună anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 161 mil. euro.