Pe de altă parte însă, Covalact a mai terminat încă un an fără profit, astfel că pierderile nete s-au situat la 2,8 milioane de lei, cu 143% mai mult decât în anul precedent, notează Ziarul financiar. Dificultățile, însă, au fost anticipate de mult timp. Piaţa produselor lactate se va consolida în următorii ani, iar pe fondul costurilor ridicate cu materia primă, al presiunii puse de mărcile private şi al puterii scăzute de cumpărare a românilor jumătate din unităţile de procesare a laptelui din România se vor închide, declara anul trecut domnul Cornel Dănilă, general manager al Covalact. „Procesatorii mici nu vor putea ţine ritmul în a se aproviziona cu lapte materie primă deoarece preţurile vor creşte, iar ca urmare a presiunii puse de mărcile private preţul final al produsului va trebui să scadă pentru a se majora consumul. Drept pentru care, modelul operaţional va trebui optimizat, reaşezat, iar aceştia nu au puterea pentru a face acest lucru şi vor fi nevoiţi să închidă“, consideră Dănilă. El se află de trei ani la cârma grupului Covalact, cu afaceri de 32 mil. euro în 2013 din producţia unor branduri precum Covalact de Ţară şi Friss.