237
În urma scandalului cărnii de cal etichetată ca fiind de vită, unul din doi români a declarat că şi-a schimbat alegerile legate de consumul de carne. Marii câştigători sunt producătorii de carne de pui şi premierul Victor Ponta, care a beneficiat de capital de imagine, potrivit unui sondaj online, informează economica.net. Producătorii de pui sunt marii câştigători în scandalul cărnii de cal care a izbucnit la mijlocul lunii ianuarie şi în România. Pentru că sunt mult mai suspicioşi cu privire la provenienţa cărnii de vită pe care o cumpără, peste jumătate dintre românii care au participat la un sondaj de opinie au declarat că şi-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne, în timp ce 14,26% declară că au cumpărat mai multă carne de pui ambalată provenită de la producători cunoscuţi. De asemenea, 7,75% au declarat că nu au mai cumpărat carne de vită deloc. Când vine vorba de achiziţia cărnii în care au încredere, cele mai importante 3 criterii menţionate rămân marca de producător (63% dintre respondenți), tipul de carne din care e preparat produsul (55% dintre consumatorii chestionaţi) şi informaţiile care atestă originea şi calitatea produsului (48% dintre respondenţi). De altfel, În România, carnea de pasăre (pui, curcan, struţ) este aproape singura categorie care a impus mărci de încredere, spre deosebire de alte categorii (carne de vită sau de porc) unde nu există nici măcar în fază incipientă o astfel de abordare. În ceea ce priveşte gestionarea crizei, 40.7% dintre respondenţi consideră că autorităţile din România au intervenit corect pentru restabilirea adevărului, VictorPonta fiind personalitatea publică cu cea mai mare vizibilitate în această controversă (65%). Cercetarea pe care se bazează studiul a fost realizată de de Rogalski Grigoriu Public Relations în perioada 28 februarie – 4 martie a.c pe platforma iVOX.ro pe un eşantion de 4.659 de persoane. (mai multe pe economica.net).