În urmă cu șapte ani, 16 ciobani adevărați de lângă Sibiu au pus bazele unei făbricuțe de procesare a laptelui de oaie, luându-și angajamentul să nu se abată de la tehnologia tradițională de producție. Exact acest atu a propulsat brânza sibienilor direct pe rafturile lanțului de magazine Mega Image, acolo unde telemeaua de oaie a primit ștampila ”Gusturi românești”, informează Agrointel. Decizia de a procesa singuri laptele de la mioare a fost luată cu unanimitate de voturi de comunitatea sibienilor strămutați, care au dorit ca afacerea lor să aibă un nume reprezentativ: Cris Sib Lacto. ”Numele pe care îl folosim vine de la alăturarea celor două zone mari de creștere a ovinelor astfel: Cris vine de la Criș pentru că suntem localizați în zona Crișurilor, Sib vine de la Sibiu pentru că suntem din Sibiu și Lacto de la lactatele de calitatea pe care le facem la noi în fabrică”, a declarat Ioan Branga, administratorul fabricii de brânzeturi. ”Este adevărat că în spatele acestui proiect sunt zile și nopți nedormite, pentru a pune totul la punct. Ne-am dorit o fabrică care să se ridice la cele mai înalte standarde de igienă și calitate”, ne-a vorbit Ioan Branga (foto). Laptele procesat în fabrica de la Socodor provine direct de la stâna celor 16 acționari, iar oile sunt crescute în sistem tradițional, iar calitatea pășunilor pe care pasc animalele se regăsește în gustul bun și proaspăt al brânzei. Conform producătorului, procesul de fabricare și maturare al brânzeturilor se desfășoară blând și de aceea brânza își păstrează proprietățile ei deosebite. (Foto: Agrointel)