223
Zona lactatelor a fost de mult timp una dintre cele mai creative categorii din supermarket, creând noi tipuri de produse și aducând noi avantaje consumatorului. Dar există un decalaj din ce în ce mai mare între performanțele companiilor care înțeleg tendințele esențiale ale consumatorilor și le fac parte din strategia lor, și pe cele care nu o fac.Succes nu înseamnă doar volume "Cheia succesului în afacerile cu lactate este că, alături de produsele care fac volum, trebuie să includeți noi produse care sunt legate de trend, cu volum mai mic, dar de obicei, cu marjă mai mare", a declarat consultantul industriei alimentare Julian Mellentin, autor al unui nou raport, ”8 Tendințe cheie în afacerea cu lactate”, pe care l-am primit la redacția revistei Meat.Milk. "Acestea sunt semințele de pe care viitoarele copaci mari pot crește", a adăugat el. Graham's Dairy, din Scoția, care a utilizat tehnologia NPD, s-a conectat la tendințele: Proteine, Proveniență și Snackificare, pentru a deveni o companie puternică și cu valoare adăugată, precum și un vânzător de lapte lichid. Valio Dairy, din Finlanda, s-a conectat la tendința alternativă a produselor lactate, în ciuda faptului că este o cooperativă de producători de lactate. Valio vede în alternative o oportunitate care poate îmbunătăți afacerea agricultorilor, diversificând-o. General Mills, un gigant global, inovează în moduri care nu ar fi fost așteptate de la momentul "Big Food", nici chiar acum doi sau trei ani. Yoplait a învățat din eroarea de strategie Odată ce liderul pieței de pe piața de iaurturi din SUA, Yoplait, a întârziat să intre în ”cursa greacă” și, prin urmare, ca leaderi rămânând Chobani și Danone, vânzările le-au scăzut cu 20%. Însă, în 2017 a debutat ”Oui de Yoplait”, un iaurt "în stil francez", vândut în vase de sticlă de unică folosință. Marca nu este diferită de nimic de altele și nici nu s-au făcut reduceri de preț, însă Yoplait a combinat ideea de origine a laptelui cu ambalajul în stil artizanal. În decurs de un an, a ajuns să fie o marcă de 100 milioane de dolari. De ce este înțelegerea modului în care tendințele pot conduce strategia atât de importantă? "În secolul XXI, brandurile nu mai sunt sub control. Ele sunt toate ca plutele aruncate pe oceanul unor tendințe puternice ale consumatorilor", a spus Mellentin, care a adăugat: "Dacă tendințele sunt împotriva companiei dumneavoastră., este mai bine să recunoașteți noua realitate și să lucrați cu ea, chiar dacă nu doriți acest lucru. Împotriva forțelor puternice ale pieței libere, rezistența este inutilă. " Mare și puternic? Fără apărare în fața consumatorului! Și pentru marile companii, care cred că dimensiunea lor le izolează împotriva acestor forțe, Mellentin are un mesaj puternic: "Deseori, echipele de conducere se gândesc la o strategie, în primul rând, în ceea ce privește volumele mari și cotele mari de piață, ceea ce a devenit o capcană în care companiile trăiesc pe o piață cu prețuri reduse, luptând să mențină marje. Însă, fiind o companie mare nu este întotdeauna o sursă de avantaj competitiv." Cele mai de succes branduri și ingrediente sunt acelea care urmăresc mai multe tendințe. Trei dintre cele mai mari succese ale ultimilor cinci ani, sunt:
O tendință nu trebuie trecută cu vederea doar pentru că este foarte mică la început. De fapt, una dintre cele mai mari lecții din ultimii 25 de ani, potrivit lui Mellentin, este că ”ceea ce este ciudat are obiceiul de a deveni normal, de succes și chiar, de zi cu zi. Când se întâmplă acest lucru, veți găsi aproape întotdeauna succesul este conectat la tendințele cheie”, a spus el, arătând spre exemplul companiei ”A2 Milk”, din Australia. "Când acest lapte wellness-digestiv a debutat în Australia, în 2004, a fost considerat excentric, lipsit de știință și a fost dat ca eșec sigur", a spus Mellentin. "Dar acum, A2 Milk este cea mai profitabilă companie de produse lactate din lume". Raportul indica si tendintele anului 2019, in industria mondiala a lactatelor. Iata-le sintetizate mai jos: