Crearea unui brand de succes este cheia oricărui om de afaceri pentru a fi în fața competitorilor. Dar pentru asta e nevoie de o analiză atentă a propriului obiectiv, de o gândire creativă și de o dorință puternică de fi conectat cu echipa care va lucra pentru promovarea produsului. De la aceste considerente a pornit Johannes Block, de la Facultatea de Economie și Marketing a Universității din Munchen, atunci când a stabilit principiile de bază ale modului în care un manager poate construi o marcă de prestigiu, un brand de succes. Tot el, adaugă că este necesar să se înceapă la a stabili ce face specială compania pe care o conduce, stabilind apoi un logo și un slogan care să sublinieze acest lucru și care să conducă, finalmente, spre profit. Dar, iată care sunt pașii pe care îi recomandă specialistul german.Stabiliți-vă misiunea Ce valori, calități, și experiențe oferiți clienților dumneavoastră? Pentru a determina aceste lucruri, aveți nevoie de o imagine fidelă a ceea ce vindeți. Dar, înainte de a face acest lucru, răspundeți la următoarele întrebări:
Decideți modul în care doriți ca produsul să fie văzut Clienții trebuie să aibe încredere în produsul dumneavoastră, pentru a reveni mereu la el. Ei trebuie să aleagă produsul pe care i-l vindeti, atunci când se confruntă cu o duzină de alegeri pe culoarul de cumpărături. Așadar, decideți ce tip de atitudine doriți să transmiteți si pe care doriți să o proiectati in atentia lui.
Gandeste ca un consumator Când cumpărați un produs, de ce o faceți? Ce vă face să alegeți un anumit brand? Dacă veți răspunde sincer, veți gândi ca un consumator, iar răspunsul vă va ajuta. Dar trebuie să țineți cont că unui consumator îi place să se considere puternic, responsabil, inteligent, unic. Așadar, brand-ul trebuie să îl flateze în campanii care vor evoca aceste sentimente. Alegeți câteva cuvinte-cheie pentru slogan. Cuvintele trebuie să fie strâns aliniate cu misiunea dumneavoastră și ușor de memorat. Folosiți aceste cuvinte nu doar în campaniile publicitare, ci și în contactele de afaceri. În plus:
Alegeți o schemă de design Brand-ul are nevoie de un aspect și un mesaj care să fie în concordanță cu tonul obiectivului. Esti modern și elegant? Distractiv și colorat? Tradițional și clasic? Aceste aspecte trebuie sincronizate în toate campaniile de comunicare (media, broșuri, site-uri, produse adiacente etc.). În plus:
Implicați-vă angajații Comunicați importanța brand-ul angajaților dumneavoastră și explicați de ce și cum ați ajuns la identitatea de brand, pentru a-l promova eficient. În plus:
Mesajul nu trebuie să mintă Mesajul publicitar sună bine dar nu dă rezultate, deci, clienții vor merge în altă parte, iar brand-ul nu va prinde. Dar, dacă produsul oferă ceea ce branding-ul promite, veți câștiga încrederea clienților, iar reputația lui va vorbi în curând de la sine. În plus:
Desfășurați activități de cercetare de piață Care este grupupul țintă de consumatori? Dar, cine cumpără de fapt produsul? S-ar putea fiți surprinși de răspunsul care vă poate ajuta să modelați campania de branding. În plus:
Faceți o analiză competitivă Efectuați o cercetare pentru a afla ce fac alte companii concurente pe segmentul dumneavoastră. Apoi, propriul branding se va concentra pe diferențe și pe calitățile diferite ale produsului propriu. În plus:
Vorbiți cu clienții Interacționați cu oamenii care cumpără produsul. Este esențial pentru modul în care vă puteți îmbunătății afacerea și campania de branding. În plus:
Dezvoltați o strategie de marketing Alături de produs, plasați numele mărcii în cât mai multe magazine și în cât mai multe locuri și oriunde ați putea găsi noi clienți. Investiți masiv în publicitate. În plus, aplicați mesajele de brand pe ambalajele secundare, materiale promoționale etc. Fiți prezenți pe social-media Social-media este una dintre cele mai bune moduri de a construi un brand. Actualizați paginile în mod regulat cu imagini, oferte și alte informații despre compania dumneavoastră. Interacționați cu clienții în mod prietenos, dar fără a părea că sunteți profesori la o clasă de elevi. Nu deveni spam! În plus:
Implicați brand-ul în viața comunității Participați la evenimente organizate de alții, faceți muncă de voluntariat, fiți activi civic, totul, sub logoul, sloganul și numele brand-ului. Aceasta este o modalitate foarte bună pentru a face clienții să conștientizeze că sunteți aproape de ei, de nevoile lor generale.