În fapt, ”Curios” va utiliza cele mai noi tehnologii de ambalare care valorifică prelucrarea informatică a datelor. Astfel, prin simpla scanare a unui cod QR cu ajutorul telefonului mobil, clienţii vor primi precizări despre ingredientele din acel produs, originea materiei prime (trasabilitate), procesul de fabricaţie, informaţii nutritive şi reţete care se pot face cu produsul respectiv. Totodată, vor putea vedea imagini filmate în fabricile producătoare, vor afla informaţii despre situaţia financiară a producătorilor, sau vor fi învăţaţi despre aditivi. "Proiectul va presupune faptul că vom îndemna fiecare producător din cadrul ARC să pună un cod de bare QR pe produsele sale. Ulterior, se va dezvolta o aplicaţie pentru mobil, astfel încât, scanând acest cod, clienţii sa poată afla toată această paletă de informaţii", a declarat pentru Economica.net domnul Vladimir Mănăstireanu, director executiv al ARC. Potrivit acestuia, pentru producătorii din industria cărnii, costurile folosirii acestui sistem de informare a consumatorilor se ridică la 100 de euro pe lună pentru fiecare produs care va purta QR cod: 50 de euro pentru înscrierea în sistem şi 50 de euro pentru administrarea informaţiilor.