199

Danone nu vinde Divizia de Nutriție Medicală

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După mai multe luni de speculații, gigantul francez Danone a anunțat că nu vinde Divizia de Nutriție Medicală. După o analiză ”a poziției actuale și a perspectivelor firmei”, ieri, consiliul de administrație al Danone, prezidat de fostul CEO Franck Riboud a confirmat că gigantul francez nu va vinde divizia sa de nutriție medicală. Aceasta, este segmentul cel mai restrâns dintre cele patru segmente de ”business” ale Danone, cu o cifră de afaceri 1,3 miliarde EUR (1,6 miliarde USD) în 2013 și realizează produse de slăbit sau produse pentru cei cu afecțiuni cronice.

Anul trecut s-a speculat foarte mult pe faptul că producătorul francez de lactate căuta un cumpărător pentru a vinde divizia de nutriție medicală, în scopul de a-și mări resursele financiare destinate unor noi achiziții. Firme precum Nestlé, Abbott Laboratories, Hospira sau Fresenius s-au perindat ca potențiali pretendenți. Au existat în luna noiembrie a acestui an chiar și comunicate ale media care vorbeau de o ofertă publică inițială (IPO) de acțiuni pentru o parte dibn afacere. Acum însă, după luni de speculații, Emmanuel Faber, care i-a succedat lui Riboud ca CEO, în luna octombrie 2014, insistă asupra faptului că divizia de nutriție medicală, încă, ”are un rol de jucat” la Danone. ”Acum, când 2014 se apropie de sfârșit, vreau să subliniez mesajul și să reiterez faptul că fiecare din liniile noastre de de bază ale afacerii – produse lactate proaspete, ape minerale și plate, produse de nutriție pentru bebeluși și produse de nutriție medicală -, ca parte a strategiei noastre, are un rol de jucat în atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus  și în realizarea unei creșterii durabile și profitabile a companiei”, a precizat Faber. Oficialii Danone au adăugat că ”în acest context” se intenționează să accelerarea dezvoltării în ”regiunile cu creștere rapidă a piețelor” - în special în Asia și Africa. În ultimii doi ani, Danone ”și-a consolidat pozițiile deținute și a pătruns pe noi piețe” de-a lungul continentului african. În octombrie 2013 Danone și firma de investiții de capital Abraaj Group au încheiat un acord pentru a achiziționa în comun furnizorul de produse lactate Fan Milk International, din Africa de Vest. Câteva luni mai târziu, în iulie 2014, Danone a încheiat un alt acord pentru a achiziționa o un pachet de de 40% din acțiunile Brookside Dairy, cel mai mare producător de lactate din estul a Africii. Recent, producătorul francez de lactate francez și-a mărit participația la acțiunile producătorului marocan de lactate, Central Laitiere, la mai mult de 90%. Și astfel de  investiții în Africa vor continua, au precizat oficialii Danone. ”Investițiile realizate în acest scop în ultimii doi ani, au dus la o mărire a datoriei comapniei, la un nivel care ar putea implica o ușoară scădere a ratingului de al Danone, dar o astfel de evoluție este normală pentru actualul stadiu de dezvoltare, având în vedere fluxul de numerar și structura datoriilor companiei”, au declarat reprezentanții Danone. Pentru a-și asigura o mai bună bază de dezvoltare pentru ambițiile sale africane, Danone a creat o nouă ”structură multibusiness” în vederea accelerării expansiunii în zona. Pierre-Andre Térisse, care a lucrat ca director financiar la Danone (CFO) încă din 2008, a fost numit vicepreședinte executiv al acestei noi divizii africane nou formate. Cécile Cabani, vice-președintele financiar al diviziei de lactate proaspete din Danone, din anul 2010, îl va înlocui pe Térisse ca CFO, de la 20 februarie 2015. Iar  Gustavo Valle, actualul vice-președinte executiv pentru Europa, va umple golul lăsat de Cabani la divizia de lactate proaspete a Danone.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2