Stiri

686

Daymon Retail Insights: Cum abordează retailerii inflația persistentă?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Comercianții cu amănuntul adoptă diverse măsuri pentru a asigura competitivitatea, precum și pentru a ajuta consumatorii să navigheze într-o perioadă continuă de incertitudine economică, se arată într-o analiză Daymon Retail Insights.

Contracție

De la începutul anului 2021, inflația a crescut rapid, atingând cel mai ridicat nivel din ultimii 32 de ani anul trecut, inflația prețurilor la alimente fiind unul dintre cei mai mari contributori.

În aceste circumstanțe, comercianții cu amănuntul adoptă diverse măsuri pentru a asigura competitivitatea și pentru a ajuta consumatorii să navigheze într-o perioadă continuă de incertitudine economică.

 „Sthrinkflation” este o astfel de măsură, care implică o reducere a mărimii sau cantității produsului, menținând în același timp același preț. După ce a fost utilizată de mărcile importante, această abordare este, de asemenea, din ce în ce mai comună printre ofertele de marcă privată ale retailerilor.

Un studiu din 2022 al IGD a indicat că gustările, cerealele pentru micul dejun, produsele de panificație și produsele refrigerate sunt unele dintre categoriile în care consumatorii sunt cei mai sensibili la aceste practici, în timp ce articolele nealimentare sunt de obicei ignorate.

Acest lucru indică faptul că comercianții cu amănuntul ar trebui să procedeze cu prudență, deoarece marja de ajustare pe care o pot implementa fără a afecta valoarea percepută s-a redus foarte mult.

Coșuri anti-inflație

Comercianții cu amănuntul creează, de asemenea, „coșuri anti-inflație” pentru a atenua impactul inflației. Această strategie a fost implementată cu succes în Franța, de retaileri precum Carrefour și Intermarché.

Potrivirea prețurilor

O altă abordare, care s-a dovedit a fi foarte eficientă pentru retailerii britanici, cum ar fi Tesco și Sainsbury’s, este potrivirea prețurilor cu discounters, care elimină prețul ca motiv pentru ca toți consumatorii să facă cumpărături în altă parte, potrivit directorului executiv Tesco, Ken Murphy.

Potrivit unui studiu recent Mintel, aproximativ 44% dintre cumpărătorii Tesco și 42% dintre cumpărătorii Sainsbury spun că schemele „Aldi Price Match” ale retailerilor respectivi i-au împiedicat să treacă la discounteri.

Programe de loialitate

O soluție tradițională, comercianții și-au sporit investițiile în programele de loialitate, atât pentru a crește valoarea, cât și pentru a oferi o experiență de cumpărare mai implicată și personalizată.

Un sondaj recent realizat de Daymon pe LinkedIn a evidențiat importanța promoțiilor exclusive ca parte a unei abordări bazate pe loialitate, cu mai mult de o treime (34%) dintre jucătorii de pe piață identificând „căutarea reducerilor” drept schimbarea cheie a comportamentului consumatorilor de care trebuie să facă față. cu inflatia.

Comparația mărcilor private cu mărcile de firmă

Când vine vorba de evidențierea valorii mărcilor private, comparațiile cu mărcile de firmă sunt un vehicul eficient, în care comercianții cu amănuntul comunică suma de bani pe care clienții ar economisi prin alegerea produselor cu mărci private în locul mărcilor naționale.

Consolidarea brandului privat

Desigur, Private Brand s-a dovedit a fi un instrument puternic în promovarea valorii dincolo de preț, mai ales atunci când accesibilitatea sa inerentă este combinată cu inovația aliniată la tendințe. Drept urmare, comercianții cu amănuntul din întreaga lume își consolidează gamele de mărci private și fac produse foarte relevante accesibile pentru toate spectrurile de buget.

În Africa de Sud, noul brand privat al Shoprite, „Homegrown”, care se aliniază tendinței în creștere rapidă „din sursă locală”, este un exemplu, în timp ce retailerul portughez Continente a lansat recent o gamă de mic dejun și gustări pentru copii sub marca Continente Equilibrio, pentru a satisface cererea în creștere a consumatorilor pentru produse echilibrate din punct de vedere nutrițional, formulate special pentru copii.

Provocări viitoare

Cu 54% dintre jucătorii de pe piață identificând inflația ca fiind cea mai importantă provocare pentru anul viitor, potrivit unui sondaj recent Daymon LinkedIn, se anticipează că tendințele cheie stabilite în timpul recesiunii vor continua să influențeze strategiile de afaceri pe termen lung în viitor.

Prin urmare, este esențial ca comercianții cu amănuntul și mărcile să ajute continuu consumatorii în redresarea economică prin folosirea unor strategii care le pot restabili parțial puterea de cumpărare redusă. (Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2