269
Bugetele pentru activitățile de marketing în mediul digitalvorcrește cu aproape 15% până la sfârșitul anului 2021 și vor reveni la nivelurile de creștere preconizate înainte de debutul pandemiei, în timp ce publicitate tradițională continuă tendința descendentă, înregistrând o scădere de aproape 1%, conform celei mai recente ediții a raportului Deloitte Chief MarketingOfficer.
În plus, studiul evidențiază faptul că marketingul digital adevenit un pilon important pentru rezultatele companiilor în acest an pandemic. În toate sectoarele,ponderea contribuțieiactivităților de marketingdigital la performanța companiilor a crescut în medie cu 33% în cursul anului 2020, evidențiază specialiștii în marketing.
Principalele activități de marketingdigitalîn care au investit companiile au fost optimizarea propriilor pagini web (74%), promovarea pe canaleledigitaleși în motoarele de căutare (65%) și marketing direct pe canale digitale (57%), arată studiul.
Studiul arată, de asemenea, că bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe dispozitive mobile (telefoane, tablete) și în social media au crescut ușor față de anul precedent, de la 14% la 19% din totalul bugetelor de marketing în cazul dispozitivelor mobile, și de la 13% la 15% pentru social media.
Specialiștii participanți la studiu estimează căbugetele destinate ambelor categorii vor avea o crește mareîn următorii cinci ani, până la 36%din bugetele de marketing, în cazul promovării pe mobil,și până la 25%, în cazul social media.
Industriile care alocă cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovării pe dispozitivele mobile sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile, în timp ce domeniul energiei și cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusă. Industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea în social media sunt comunicații/media și serviciiledestinate persoanelor fizice, în timp ce serviciile bancare și financiare sunt la polul opus.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvoltestrategiaprin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențepersonalizatepentru clienți.
Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuarela tactici și strategii variate,cum ar fi: să seconcentrezepe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integrezeutilizarea de date pentru acunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Specialiștii în marketing implementează tot mai des soluții care folosesc inteligența artificială și machinelearning în activitatea lor, subliniază studiul, acestea înregistrând, din 2018, o creștere anuală de aproximativ 10%.
În prezent, companiile din domeniul tehnologiei investesc cel mai mult în AI și machinelearning. În viitor, așteptările privind utilizarea inteligenței artificiale și machinelearning sunt chiar mai mari și se estimează că vor crește cu aproape 20% în următorii trei ani, au subliniat respondenții.
În ceea ce privește locurile de muncă din domeniul marketingului, raportul arată că proiecțiile sunt optimiste, cu o creștere de aproape 8% a locurilor de muncă până la sfârșitul anului 2021 față de anul precedent, când specialiștii în marketing au prognozat o scădere a angajărilor.
Raportul Deloitte Chief Marketing Officereste rezultatul a peste 350 interviuri realizate în rândul specialiștilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii. Studiul analizează impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performanței, forței de muncă și al organizației.