256

Döhler anunță tendințele anuale în sectorul băuturilor și al produselor alimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Într-un comunicat transmis la redacție, Döhler anunță tendințele anuale în sectorul băuturilor și al produselor alimentare. "Puneti-va o dorinta" a fost tema urmarita de catre industria alimentara si a bauturilor in 2014, atunci cand s-a vorbit despre inovatii la nivel de produs. Niciodata pana acum nu au fost abordate intr-o maniera atat de directa diferitele cerinte si preferinte ale consumatorilor. Acest lucru se reflecta si in numarul sporit de lansari de produse noi. Mega tendinte precum "naturalete", "sanatate", "comoditate" si "economie" contra "calitatii superioare" sunt simplu de observat in inovatiile de produse. Este de asteptat ca acestea sa continue sa influenteze industria alimentara si a bauturilor in 2015. Cu toate acestea, temele din cadrul acestor mega tendinte devin tot mai variate. In calitate de producator de ingrediente naturale si de sisteme de ingrediente, Döhler este un motor important al inovarii pentru industria alimentara si a bauturilor. Datorita monitorizarii permanente a pietei globale de alimente si bauturi precum si a existentei unui departament de sensory & consumer research, compania este mereu la curent cu cele mai recente tendinte din lume. Acestea constituie baza pentru dezvoltarea conceptelor de produs finit pentru producatorii de alimente si bauturi care recurg la gusturile consumatorilor.

Naturalete 2.0 – constientizarea ecologica in realitate!

Nu este o mare surpriza faptul ca naturaletea a fost una dintre cele mai importante tendinte - daca nu cea mai importanta - pentru mai multi ani. In schimb, unele dintre sub-tendintele care sunt derivate din aceasta mega tendinta sunt noi. Naturaletea nu mai inseamna pur si simplu faptul ca produsul finit contine ingrediente naturale. De asemenea, consumatorul este deosebit de interesat de modul in care sunt obtinute ingredientele. Naturaletea este din ce in ce mai mult o trasatura a calitatii pentru produsele de incredere. "Increderea" asigura produse care detin avantajul competitiv si va continua sa faca acest lucru in viitor. La urma urmei, scandalurile alimentare, discutiile privind produsele alimentare modificate genetic, salariile injuste si conditiile de munca ale angajatilor din tarile in curs de dezvoltare au determinat consumatorii sa examineze critic mai multe probleme si sa caute produse alternative care le asigura un sentiment confortabil, de certitudine. In acest sens, trasabilitatea ingredientelor din fructe si legume, cultivarea durabila si un comert echitabil sunt vizate pentru a deveni factori mai importanti in viitor. In calitate de producator de ingrediente care deserveste intregul lant valoric, acestea sunt aspecte cheie pentru Döhler atunci cand vine vorba de calitate, aprovizionare, dezvoltarea de produse si de productie. Acesta este motivul pentru care Döhler asigura un portofoliu larg de produse pentru un comert echitabil si de ingrediente din fructe si legume cultivate in mod durabil.

Sanatatea – O tendinta in fiecare grup vizat   

  Sanatatea este de nepretuit! Consumatorii de azi constientizeaza tot mai mult sanatatea lor si sunt pregatiti sa investeasca timp si bani in aceasta. In spatele acestei evolutii se afla intelegerea oamenilor cu privire la faptul ca nu este important doar sa avem o viata cat mai indelungata posibil, ci si sa avem o viata de calitate, determinata de starea de bine a fiecarei zile, chiar la o varsta inaintata. In ultimii ani, subiectul sanatatii a devenit una dintre cele mai importante mega tendinte – una de care nu doar industria farmaceutica, cosmetica si a articolelor sportive, dar mai ales industria alimentara si a bauturilor doreste sa profite prin implementarea dezvoltarilor de produse relevante. La urma urmei, grupul vizat este urias!

Nu exista nicio limita de varsta pentru o dieta sanatoasa - grupurile vizate variaza de la copii si familii la adulti preocupati de sanatate, de la atleti la varstnici ("best agers"). Inovatiile privind produsele sunt orientate cat mai precis posibil catre nevoile consumatorilor. Tendinta catre produse dezvoltate special pentru anumite grupuri vizate este clara in special in cazul produselor functionale. Printre aceste produse functionale cu beneficii suplimentare pentru sanatate, produsele cu un impact credibil si usor de inteles sunt cele mai populare printre consumatori. De exemplu, cele mai importante claimuri pentru 2014 au la baza "cu vitamine / minerale", "cu fibre" si "antioxidant". In calitate de furnizor care asigura un portofoliu larg de ingrediente nutritionale si pentru sanatate, Döhler nu numai ca furnizeaza toate componentele dintr-o reteta pentru produsele functionale, dar de asemenea consiliaza clientii sai in probleme de utilizare, pozitionare de produs si claiming.

Sanatatea intalneste naturaletea

     In timp ce in urma cu cativa ani, asa-numitele "superfructe", cum ar fi rodia sau acaiul, au fost cele care s-au bucurat de un mare succes, legumele de astazi isi gasesc drumul chiar printre cele mai neobisnuite categorii de produse alimentare si bauturi datorita ingredientelor naturale si functionale ale acestora. Concepte, care au fost deja utilizate de zeci de ani intr-o larga varietate de forme in multe tari din Asia, au devenit o tendinta la nivel mondial: morcovul, castravetele, cartoful dulce si sfecla, toate imbogatesc diverse categorii de produse alimentare si bauturi cu ingredientele acestora natural sanatoase si se afla in varful listei noilor tendinte de arome din sectorul bauturilor nealcoolice. Döhler a recunoscut foarte devreme aceasta tendinta si este capabila sa furnizeze industriei alimentare si de bauturi un portofoliu de ingrediente din fructe si legume care a crescut considerabil pe parcursul anului trecut. Precum in cazul legumelor, de asemenea mai multe extracte de plante satisfac cererea de produse cu beneficii naturale suplimentare. Aloe vera, ceai verde, iasomie si flori de soc, toate foarte bine cotate in trendul aromelor pentru bauturi nealcoolice. Acest lucru nu este surprinzator, deoarece extractele de plante ofera mult mai mult decat doar noi senzatii gustative - se spune ca multe dintre acestea au efecte benefice pentru sanatate, ceea ce le face ideale pentru plasarile de produse natural sanatoase. Acesta este motivul pentru care Döhler ofera un portofoliu larg, de ultima ora, de extracte de plante, cum ar fi aloe ferox, rooibos, baobab, rozmarin si multe altele.

                                                                      “Fara adaosuri” – cresterea valorii cu mai putin! 

    Alimentele si bauturile sanatoase sunt din ce in ce mai mult definite nu de liste lungi si complexe de ingrediente, ci mai degraba de ceea ce reteta in mod deliberat nu include. Dupa ce s-a inceput cu "fara adaos de aditivi artificiali" si "fara adaos de zahar", claimurile privind produse precum "fara adaos de lactoza" si "fara adaos de gluten" trec acum din zonele de nisa ale pietei in curentul principal. Cu aproximativ 30.000 de lansari de noi produse, claimul "fara adaos de aditivi artificiali" este numarul unu atunci cand vine vorba de cele mai importante claimuri privind alimentele si bauturile.

Pe de alta parte, multi ar putea fi surprinsi sa auda despre claimul "fara adaos de gluten" ca a fost, de asemenea, printre cele cinci cele mai importante claimuri privind produsele, cu aproximativ 20.000 de lansari de noi produse in 2014. Cu toate acestea, ramane o provocare pentru producatorii de produse fara adaos de gluten dezvoltarea de produse alimentare care sunt identice cu produsele conventionale in ceea ce priveste calitatea, gustul si ingredientele nutritive. Datorita descoperirilor in cercetare si dezvoltare, Döhler este in masura sa ofere un portofoliu inovator de extracte naturale din malt, fara adaos de gluten (obtinut din  malt de orz 100%). Portofoliului i-a fost inmanat "Premiul pentru inovatie in alimentatie 2014" si asigura un continut de gluten nu mai mare de 20 ppm. Acest lucru il face ideal pentru dezvoltarea de alimente si bauturi care vizeaza consumatorii care sufera de boala celiaca, fortandu-i sa mentina o dieta lipsita de gluten. In afara de aceste solutii de ingrediente, Döhler este capabila sa deserveasca fiecare aspect al tendintei "fara adaosuri". Ingredientele si sistemele de ingrediente cuprind o gama larga, de la ingredientele naturale, cum ar fi aromele, culorile si sucurile la sistemele de indulcire fara adaos de zahar si solutiile pentru produse fara adaos de lactoza.

Reteta “categoriei incrucisate” pentru succes

  In domeniul alimentelor si bauturilor, limitele dintre segmentele individuale de piata sunt din ce in ce mai rare. Tot mai multe produse cu o aroma tipica dintr-o anumita categorie apar pe piata intr-o categorie de alimente complet diferita. Exemple de astfel de transferuri din categoria incrucisata includ chipsurile cu aroma de currywurst, inghetata cu aroma de strudel cu mere si ciocolata cu aroma de prajitura cu branza si capsuni. Deja fiind o categorie "dulce", bauturile nealcoolice si energizantele sunt deosebit de potrivite pentru aromele care amintesc de dulciuri si prajituri. De exemplu, ca raspuns la aceasta tendinta, Döhler a dezvoltat arome de "bomboane si prajituri" pentru ambele categorii. Ca o aroma pura inclusa intr-o reteta sau ca un amestec, acestea permit bauturi inovatoare care recurg la un grup vizat mai tanar, inovator, care doreste sa incerce lucruri noi - fie ca este o bautura racoritoare cu aroma de guma de fructe precum marul, o limonada aromata cu pudra de bomboane sau chiar o bautura cu aroma de prajitura cu branza. In calitate de furnizor de ingrediente naturale si de sisteme de ingrediente, Döhler dezvolta in mod constant alimente si bauturi inovatoare pentru clientii sai. Pentru a face acest lucru, compania monitorizeaza piata mondiala a alimentelor si bauturilor, in scopul de a detecta de timpuriu tendintele. Cu toate acestea, tendintele si preferintele pot varia de la o tara la alta. Prin prezenta sa la nivel global, Döhler recunoaste cerintele din diferitele piete, fapt ce ii permite sa dezvolte produse care sunt adaptate pentru a se potrivi cerintelor locale.

Despre Döhler:

     Döhler (www.Döhler.com) este un producator, comerciant si furnizor global de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente si solutii integrate bazate pe tehnologie pentru industria alimentara si a bauturilor. Abordarea integrata si portofoliul larg de produse, Döhler reprezinta baza optima pentru utilizarile inovatoare si sigure la produsele alimentare si bauturi. Portofoliul de produse variaza de la arome, culori, ingrediente pentru sanatate si nutritie, ingrediente din cereale, ingrediente din lactate, ingrediente de specialitate, ingrediente din fructe si legume la sistemele de ingrediente. Cu sediul central in Darmstadt / Germania, Döhler detine 23 de unitati de productie, 48 birouri de vanzari si centre de aplicare, precum si activitati de vanzari in peste 130 de tari. Mai mult de 3.500 de angajati dedicati ofera clientilor nostri solutii integrate pentru alimente si bauturi, de la concept la realizare. Mott-ul „WE BRING IDEAS TO LIFE.” descrie pe scurt abordarea holistica si strategica Döhler cu privire la inovatie. Aceasta cuprinde informatii despre piata, monitorizarea trendurilor, dezvoltarea de produse inovatoare si aplicatii de produse, consultanta privind securitatea si microbiologia alimentara, legislatia in domeniul alimentar, precum si Sensory & Consumer Science.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2