91
Per ansamblu, în piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) evaluată la circa 16 miliarde de euro euro anual, produsele Private label au ajuns să aibă o cotă de piaţă de 14% la jumătatea acestui an, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă GfK. Branduri precum K-Classic (Kaufland), 365 (Mega Image) sau Aro (Metro Cash&Carry) au crescut constant în ultimul deceniu, ajungând să aibă o cotă de piaţă per ansamblu de 14%, faţă de 5% în 2008 şi de 1% în 2005. Aceste produse s-au dezvoltat puternic în criză, când românii au devenit tot mai atenţi la preţ şi tot mai economi. În contextul în care mărcile private au preţuri cu până la 30% mai mic decât brandurile, ele au reuşit să cucerească pieţe precum iaurt, ciocolată sau caşcaval, care până nu de mult erau apanajul numelor consacrate, notează Ziarul financiar.