Tehnologii

517

Eliminarea furnizorilor ineficienți de pe lanțul de aprovizionare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lanțurile complexe de aprovizionare cu alimente de astăzi se bazează pe mulți furnizori, pentru a satisface cerințele consumatorilor. În plus, pe măsură ce reglementările de siguranță alimentar au impact asupra industriei, companiile pun în aplicare noi modalități de a aduce pe piață produsele alimentare în condiții de siguranță. Dar, ce faci, atunci când un furnizor nu reușește să se integreze în lanțul dumneavostră de aprovizionare cu alimente? Eșecul furnizorului devine mult mai ușor de ocolit, atunci când sunteți configurat pentru a fi agil, informat și deschis spre soluții inovatoare. De această părere este Peter Hull, de la Universitatea din Bristol, care a făcut câteva recomandări în lucrarea cu titlul ”What to Do When a Supplier Fails in Your Food Supply Chain”, publicat în Food Logistic Magazine.

Date de înaltă calitate

Oricât de bine ar fi ele organizate, lanțurile de aprovizionare nu merg întotdeauna așa cum a fost planificat și, atunci când vă găsiți cu o nevoie nesatisfăcută de aprovizionare, va trebui să utilizați date de înaltă calitate, pentru a pivota rapid și pentru a găsi noi soluții.

Să recunoaștem, eșecul furnizorului este o inevitabilitate. Pandemia de Coronavirus, ne-a arătat eșecul furnizorului la nivel de urgență, dar eșecul poate apărea și atunci când un furnizor încetează să mai poată satisface nevoile firmei dumneavoastră, în ceea ce privește bugetul, calendarul, reglementările sau o varietate de alți factori.

Indiferent de motivele specifice, va veni un moment în care planurile și așteptările dumneavoastră pentru un furnizor nu vor fi îndeplinite și veți avea nevoie de un plan pentru momentul respectiv. Astfel, eșecul furnizorului devine mult mai ușor de suportat, atunci când sunteți configurat pentru a fi agil, informat și deschis spre soluții inovatoare.

Primul pas pentru atingerea acestei stări de pregătire este să aveți date de înaltă calitate despre furnizori pe care să vă bazați deciziile. Datele de încredere pot sprijini vizibilitatea și vă pot prezenta soluții noi pe care este posibil să nu le fi luat în considerare anterior. Atunci când pivotați după un eșec al furnizorului, vă recomandăm să lucrați cu furnizori noi și să vă implicați rapid.

Cu alții poate fi mai bine

Când vine vorba despre evaluarea dacă un furnizor nou este potrivit pentru dumneavoastră, căutați atât markeri cantitativi, cât și calitativi ai credibilității lor. În acest fel, puteți reîncadra eșecul furnizorului ca o oportunitate de a reevalua calitatea datelor furnizorilor, rețeaua și relațiile curente ale furnizorilor, domeniile de optimizare și economiile de costuri, inclusiv obiectivele de calitate, risc, durabilitate sau diversitate.

Nu ar trebui să fie nevoie să petreceți ore sau zile verificând furnizorii. Există progrese tehnologice în industrie, stimulate de inteligența artificială (AI) și învățarea automată (ML), care vă vor permite să efectuați analize de date care să ofere informații utile.

Cu cât este mai mare grupul de furnizori care trebuie luat în considerare pentru orice efort de aprovizionare, cu atât tehnologia de abilitare trebuie să fie mai robustă. Căutările pe internet sunt o soluție slabă, atunci când încercăm să îndeplinim cerințele complexe și nuanțate ale furnizorului.

Chiar și bazele de date și portalurile tradiționale ale furnizorilor lasă de dorit. Acestea sunt statice și nu reușesc să abordeze inovațiile legate de durabilitate, deoarece conțin doar furnizori deja cunoscuți și capacitățile deja cunoscute ale furnizorilor care ar fi putut extinde ofertele lor de-a lungul timpului.

Vizibilitatea instantanee în întreaga organizație, împreună cu informațiile furnizate de furnizori, îmbogățite, permit formarea mai rapidă a unor relații mai bune cu terții.

Primul pas în găsirea unui furnizor cu capacități specializate sau durabile este crearea unei liste scurte de furnizori calificați, iar acest proces este mai ușor, atunci când începeți cu un furnizor de încredere, cuprinzător și ușor de căutat. După ce ați stabilit că datele furnizorului sunt de înaltă calitate, iată modalități de a utiliza datele respective, pentru a vă recupera rapid pierderile determinate de eșecul fostului furnizor.

Flexibilitatea operațiunilor

Atunci când apar situații fără precedent, detaliile proiectului pot fi necesare pentru a atinge cel mai eficient obiectivele. Pentru aceasta, ar trebui luate în considerare lucruri precum calendarul și bugetul, precum și așteptările pe care le aveți pentru furnizori, inclusiv parametri precum dimensiunea, locația și industria primară deservită.

De exemplu, un mare producător de alimente, utilizează de obicei furnizori internaționali la scară largă pentru articole precum capace pentru conserve. Cu toate acestea, când frontierele au început să se închidă și tarifele au început să crească, urmare a efectelor COVID-19, acest producător a găsit o soluție când s-au adresat furnizorilor mai mici, care anterior distribuiseră doar la nivel regional.

În această situație, locația și dimensiunea furnizorului a fost văzută inițial ca un indicator al capacității furnizorului, dar acest producător a constatat că, fiind deschise către furnizori mai mici și mai apropiați geografic, aceștia erau în continuare capabili să își satisfacă nevoile rapid.

Întrebări și răspunsuri

Atunci când vă recuperați dintr-un eșec al furnizorului, puteți lua în considerare și colaborarea cu furnizori noi. Pentru a evalua dacă un nou furnizor este potrivit pentru dumneavoastră, căutați atât markeri cantitativi, cât și calitativi ai credibilității lor.

Acești markeri de credibilitate ar putea fi lucruri tangibile, cum ar fi certificările de calitate sau de mediu pe care le-a obținut furnizorul. Ele pot fi, de asemenea, bazate pe reputație.

Cu cine lucrează în prezent acest furnizor?

Cum se comportă în lanț?

Cine le aprobă certificările?

Aceste aprobări sunt imparțiale și reflectă aceleași nevoi ale situației dumneavoastră?

Cu toate acestea, atunci când căutați aprobări, fiți atenți la prejudecăți sau informații irelevante. În schimb, căutați recenzii calitative, care să reflecte nevoile situației dumneavoastră.

Polivalența pieței

Furnizorii diferiți pot îndeplini adesea aceleași așteptări ca furnizorii cu care aveți relații preexistente, dar aceștia pot fi mai greu de găsit. Un eșec al furnizorului este o bună oportunitate de a introduce cheltuieli mai diverse în strategia dumneavoastră de achiziții.

Prin introducerea unor cheltuieli mai diverse, puteți adăuga valoare în compania dumneavoastră, sub formă de rabaturi, inclusiv sub formă de reduceri de taxe, speculând beneficiile oferite de facilitățile legislative.

Luați în considerare acest lucru, dacă o ofertă de la un furnizor divers este mai mare decât vă așteptați. De fapt, acesta poate fi echilibrat de beneficiile creșterii cheltuielilor pentru diversitate.

Mai mult, furnizorii locali sau regionali se califică de obicei pentru certificări de diversitate, care pot adăuga valoare de retur financiar companiei și care pot anula costurile mai mari. Un alt avantaj al colaborării cu un furnizor local sau regional este capacitatea de a reduce costurile logistice legate de comenzi sau contracte.

Atenuarea modificărilor din piață

Când adăugați furnizori mai diferiți la lista companiei dumneavoastră, după un eșec al furnizorului, aceste modificări pot avea impact asupra întregului ecosistem al furnizorului. Această nouă rețea de furnizori ar putea introduce beneficii care se vor scurge tuturor părților interesate.

De exemplu, furnizorii noi pot rezolva probleme pe care nici nu știați că le aveți, în domenii precum calitatea, sustenabilitatea, obiectivele diversității și multe altele.

Evaluarea acestor domenii și utilizarea datelor de calitate, pentru a vă informa cu privire la luarea deciziilor, ar trebui să ușureze mult alinierea la eșecul furnizorului, pentru firma dumneavoastră.

Accentul pus pe date sigure și de încredere, în achiziții, poate fi nou, dar efectele obținerii acestora vor repercuta pozitiv, pe măsură ce firma va avansa în viitor. În perioadele de criză, informațiile sunt întotdeauna disponibile, chiar și atunci când oamenii nu sunt.

Datele de încredere pot sprijini vizibilitatea sporită a furnizorilor și pot prezenta noi soluții pe care s-ar putea să nu le fi avut în vedere anterior. În acest fel, putem reformula eșecul furnizorului în lanțul de aprovizionare cu alimente, ca o oportunitate de a reevalua calitatea datelor furnizorilor și de a deschide noi oportunități de succes, chiar și în momente dificile.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2