212

Este cert: Albalact ocupă Locul doi în Industria românească a lactatelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Ultimele date din piață confirmă informațiile care se vehiculau în ultima perioadă: Grație evoluției pozitive a volumului de afaceri, Albalact ocupă Locul doi în Industria românească a lactatelor, clasamentul fiind condus, în continuare, de Danone România.

Oricum, situația generală poate fi caracterizată ca fiind deosebit de contradictorie și, încă, foarte nesigură, deși semne de optimism există. Astfel, piaţa lactatelor, evaluată la puțin peste 1 miliar de lei, a dat semne de revenire în acest an, consumul crescând în semestrul întâi al anului 2014 cu 1%, însă companiile încă resimt puterea de cumpărare scăzută a românilor. Șirul închiderilor de fabrici a continuat şi în acest an, iar profitabilitatea celor mai mari jucători încă suferă, din cauza competiţiei din ce în ce mai acerbe pentru câştigarea consumatorilor. În timp ce branduri româneşti precum Napolact sau Albalact continuă să crească, LaDorna, o altă marcă românească puternică, îşi pierde din putere sub presiunea unor mărci mai cunoscute. Albalact, cea mai mare companie cu acţionariat majoritar românesc din industrie, a urcat pe locul doi în topul celor mai mari companii din lactate privind cifra de afaceri, în faţa olandezilor de la FrieslandCampina, dar după Danone România, com­panie a cărei activitate principală este producţia de iaurturi. Albalact, companie care are în portofoliu iaurturi, lapte, unt, smântână şi brânzeturi, a terminat anul trecut cu afaceri de 423 mil. lei (95,8 mil. euro), în creştere cu 23% comparativ cu anul precedent, iar pentru acest an compania şi-a bu­getat trecerea pragului de 100 mil. euro afa­ceri. În acest an, compania a lansat mai multe produse printre care şi Zuzu Max (iaurt pentru bărbaţi) sau bidonul de lapte Zuzu la doi litri.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2