Tehnologii

372

Etichetele ”climatice” vor influența comportamentul de cumpărare a alimentelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cea de-a 28-a ediție a Conferinței Națiunilor Unite privind schimbările climatice a fost despre deschiderea porților. În doar două zile, aproximativ 70.000 de delegați s-au aduna la Expo City, Dubai, pentru a discuta despre criza climatică, notează FoodNavigator, una dintre temele importante de discuții ale specialiștilor fiind așteptata etichetare ”climatică” a alimentelor.

Un moment critic

Momentul este critic. Potrivit unui raport recent al Institutului Mondial de Resurse, eforturile globale de a limita încălzirea la 1,5 °C eșuează.

Cu excepția vânzărilor de mașini electrice de pasageri, progresul este „semnificativ” în urma ritmului și amplorii necesare pentru îndeplinirea Acordului de la Paris.

Abordarea emisiilor din sistemul agroalimentar trebuie să facă parte din soluție, cu aproape o treime (31%) din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) antropice (care provin din activitatea umană) – echivalentul a 16,5 miliarde de tone – atribuite alimentelor. si agricultura.

La nivelul consumatorului, etichetarea de mediu poate juca un rol important în a aduce transparență acreditărilor de sustenabilitate ale unui produs. În același timp, astfel de etichete pot servi ca un fel de morcov pentru producători și comercianți cu amănuntul, care pot fi stimulați să reducă emisiile de CO2 și să răspundă mai bine cumpărătorilor conștienți de carbon.

Impactul climatic evaluat de compania HowGood, care acordă evaluări de durabilitate produselor alimentare și băuturilor din comerțul cu amănuntul, dorește să ajute să informeze consumatorii atunci când iau decizii de cumpărare. Și acum start-up-ul se leagă de retailerul Carrefour din Dubai pentru a lansa etichete cu impact asupra climei pentru 2.500 de produse alimentare în cinci magazine, inclusiv la COP28.

Măsurarea durabilității produselor alimentare

HowGood susține că a dezvoltat cea mai mare bază de date de sustenabilitate pentru ingrediente și produse din lume. Folosind informațiile sale de sustenabilitate cu privire la peste 33.000 de ingrediente alimentare, platforma oferă o gamă largă de date pentru a ajuta consumatorii să ia decizii mai informate.

Mai exact, HowGood oferă trei etichete. În primul rând, afișează amprenta de carbon a produsului, care este rezultatul măsurării emisiilor de GES ale unui produs, de la leagăn până la raft.

În al doilea rând, HowGood oferă un rating de sustenabilitate. „Produsele care primesc calificativul „Cel mai bun” de la HowGood au un impact social și de mediu mai bun decât 95% din toate produsele evaluate de HowGood”, a declarat Ethan Soloviev, directorul de inovație al HowGood, pentru FoodNavigator. „Cei calificați „Bine” sunt mai buni de 85%, iar cei calificați „Bine” sunt mai buni de 70%.”

HowGood se concentrează exclusiv pe cercetarea în industria alimentară, astfel încât orice produs nealimentar din magazine nu va afișa o evaluare.

Start-up-ul oferă, de asemenea, transparență prin evidențierea atributelor de sustenabilitate a produsului.

De exemplu, dacă un produs utilizează mai puțină apă decât media în producția sa, acesta poate fi etichetat „inteligent cu apă”, același lucru este valabil și pentru emisiile de GES mai mici decât media („prietenoasă cu clima”), o formulă simplă cu șapte sau mai puține ingrediente („curat etichetă”), realizată cu ingrediente care nu depind de procesarea comercială sau industrială („procesate minim”) și/sau respectă drepturile și demnitatea lucrătorilor („muncă echitabilă”).

Cum schimbă etichetarea climatică comportamentul de cumpărare?

HowGood spune că s-a dovedit că etichetele ajută la ghidarea cumpărătorilor către oferte mai sustenabile. O relație recentă cu SES-imagotag din Londra a văzut utilizarea.

Cât de bun este atribuit vânzărilor de produse (pentru cei care au obținut un rating) cu 25,8% în medie. Utilizarea atributului „muncă echitabilă” a înregistrat o creștere de 45,1%.

„Ne putem aștepta și ne așteptăm ca etichetele să contribuie la impactul comportamentului de cumpărare al consumatorilor la COP28”, a spus Soloviev pentru această publicație.

În Dubai, HowGood colaborează din nou cu SES-imagotag pentru a furniza etichete digitale pentru rafturi. În colaborare cu Majid Al Futtaim – care operează Carrefour în Emiratele Arabe Unite – etichetele HowGood de impact asupra climei vor fi afișate în magazinele Carrefour din Mall of the Emirates, City Center Deira, City Center Mirdif, Terminalul 3 al Aeroportului Internațional Dubai și magazinul său la COP28.

Trei tipuri de etichete

„Vor exista trei tipuri de etichete: evaluările cuprinzătoare de sustenabilitate a produsului de la HowGood, care iau în considerare opt indicatori privind impactul asupra mediului și social;

Atributele HowGood, care evaluează emisiile de GES, utilizarea apei, riscul muncii și altele; și amprenta de carbon”, a explicat Soloviev.

În plus, amprenta de carbon a articolelor achiziționate de cumpărător va fi tipărită în partea de jos a fiecărei chitanțe la locația magazinului COP28.

„În general, etichetele vor aduce date cuprinzătoare de impact asupra mediului și social, cum ar fi impactul gazelor cu efect de seră, impactul asupra apei, condițiile de muncă și multe altele la nivelul raftului.”

Mișcarea reflectă o concentrare sporită pe alimente la Conferința privind schimbările climatice din acest an, comparativ cu anii precedenți. În timp ce anul trecut la COP27 un pavilion a fost dedicat alimentației pentru prima dată, în Dubai alimentele și sistemele alimentare sunt de așteptat să fie în centrul discuțiilor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2