227
Referindu-se la consecințele deciziei Autorității Bancare Europene (ABE) și a Comisiei Europenede a menține obligatorie autentificare clienților SCA, până în decembrie 2020, directorul executiv al Eurocommerce, Christian Vershueren, a declarat:
„Decizia recentă de a nu permite o prelungire suplimentară a termenului pentru introducerea obligatorie a SCA, poate însemna că o mulțime de clienți care își găsesc tranzacțiile declinate și comercianții își vor pierde vânzările. Apreciem că ABE și Comisia și ABE au prelungit deja termenul inițial.
Dar, din cauza crizei COVID, mulți comercianți, în special întreprinderile mici și mijlocii, nu au avut timp să instaleze și să testeze amănunțit toate sistemele necesare, pentru a se asigura că SCA va funcționa fără probleme până la termenul din decembrie.
Într-o perioadă în care sectorul nostru, precum și altele, precum ospitalitatea și călătoriile, au fost afectate grav de consecințele economice ale crizei și de multe organizații care se confruntă cu falimentul, această decizie merge în sens opus eforturilor foarte binevenite ale Comisiei de a încuraja consumul și ajutoarele Recuperarea UE. "
În prezent, doar 20% din tranzacțiile online trec prin SCA. Să te îndrepți spre 100% fără niciun fel de sclipici în următoarele șase luni este o provocare. CMSPI, un grup independent de consultanță globală pentru plăți, estimează că această decizie ar putea costa comercianților 90 de miliarde de euro în vânzări pierdute, dacă SCA este obligatoriu lansat fără a fi optimizat. Acest risc este foarte real, iar autoritatea britanică de conduită financiară a recunoscut acest lucru și a extins termenul până la septembrie 2021.
Comercianții cu amănuntul rămân angajați să furnizeze soluțiile potrivite pentru economia UE și împărtășesc prioritatea tuturor actorilor de a face tranzacții frauduloase.
Majoritatea comercianților cu amănuntul vor trebui să aibă SCA temeinic testată și implementată cu succes până la jumătatea lunii octombrie înainte de orice îngheț a sistemului și începerea tranzacționării maxime în perioada de Crăciun, de care, având în vedere impactul masiv al crizei COVID, viitoarea lor supraviețuire poate depinde .
Mulți comercianți au testat în mod activ sistemele necesare pentru a permite SCA și încă se confruntă cu un număr mare de probleme care duc la rate de abandon foarte mari ale tranzacțiilor de comerț electronic unde acestea ar fi trebuit să treacă fără dificultăți.
Criza COVID a îndepărtat atenția conducerii de a rezolva aceste probleme și prezintă provocări reale sectorului nostru și călătoriilor și ospitalității, cele două ecosisteme identificate de Comisie drept cele mai afectate de criză”, se arată în comunicatul emis de Eurocommerce.