313
Comisia Europeană a publicat mult așteptatul raport privind verificarea aptitudinii legislației UE privind consumatorii privind echitatea digitală, inclusiv în privința comerțului digital cu produse alimentare.
Raportul evaluează dacă legislația UE privind protecția consumatorilor este adecvată scopului în era digitală.
Comercianții cu amănuntul și angrosistii sunt de acord cu Comisia că actualul cadru legal este extrem de relevant în peisajul digital de astăzi.
Directorul general al EuroCommerce Christel Delberghe a comentat:
„Comercianții cu amănuntul și angrosistii se angajează să susțină încrederea consumatorilor, asigurându-se că consumatorii sunt bine protejați și să răspundă așteptărilor consumatorilor. Raportul Comisiei Europene privind corectitudinea digitală arată că consumatorii sunt în general protejați.
Având în vedere că în mandatul trecut au fost adoptate multe reguli noi și uneori care se suprapun, noua Comisie ar trebui să se concentreze pe creșterea gradului de conștientizare a acestor reguli în rândul comercianților și consumatorilor și să facă eforturi pentru o aplicare mai eficientă și mai eficientă.”
În raportul său, Comisia a identificat domenii în care consideră că este nevoie de îmbunătățiri suplimentare pentru a consolida protecția consumatorilor în mediile digitale, precum și a practicilor dăunătoare.
Cu toate acestea, EuroCommerce consideră că autoritățile competente ar trebui să încerce mai întâi să aplice regulile existente înainte de a lua în considerare o nouă legislație. Raportul Comisiei însuși concluzionează că aplicarea normelor existente este în prezent insuficientă. Prin urmare, anunțarea unui Digital Fairness Act în scrisoarea de misiune către comisarul desemnat Michael McGrath pare prematură în acest stadiu.
Comercianții cu amănuntul și angrosistii recunosc provocările prezentate de tehnologia și piețele cu evoluție rapidă atât pentru întreprinderi, cât și pentru consumatori și rămân angajați să asigure o protecție puternică a consumatorilor în mediile digitale. Ei consideră, de asemenea, că actualul cadru legal al UE oferă o bază solidă pentru a aborda aceste provocări și subliniază importanța consolidării aplicării.
EuroCommerce subliniază, de asemenea, că comercianții și piețele din țări terțe vând adesea produse neconforme care sunt potențial periculoase pentru consumatori sau oferă informații ambigue care induce în eroare consumatorii online.
Acest lucru duce la avantaje competitive neloiale pentru acele companii, deoarece acestea aparent nu funcționează în conformitate cu aceleași reguli ca și comercianții cu amănuntul din UE și subminează eforturile de protecție a consumatorilor din UE.
„Îndemnăm Comisia și statele membre să intensifice aplicarea, astfel încât consumatorii să aibă încredere că toate produsele pe care le cumpără sunt sigure și conforme, că drepturile lor sunt respectate și că au acces la despăgubiri, indiferent de unde, de la cine și cum. achizitioneaza produse si servicii.”, conchide Christel Delberghe.
Asociațiile UE de comerț cu amănuntul vor prezenta în curând rezultatele unui studiu despre corectitudinea digitală în comerțul cu amănuntul. (Foto: Freepik)