La Hotel Novotel din Capitală a avut loc ediția a VIII-a a Conferinței Danone pentru Fermierii parteneri, desfăşurată sub genericul ”Construim un parteneriat de calitate, pentru un viitor de succes”. La eveniment au participat oficiali ai companiei Danone România și Danone Europa de Sud-Est, reprezentanți ai unor firme partenere, furnizoare de tehnologie pentru fermele de lapte și, desigur, un număr impresionant de proprietari de ferme, furnizori de lapte materie-primă aflați în relație comercială cu liderul pieței iaurturilor din România. Fermierii, parteneri apropiați de afaceri În fapt, deși nu a exclus caracterul de lucru, manifestarea nu a însemnat altceva decât o întâlnire a memebrilor marii familii Danone, care contribuie la succesul comun. Acela care a deschis lucrările a fost domnul Dieter Schulz, Director General Danone Europa de Sud-Est, domnia sa evidențiind că: ”Pentru Danone, fermierii nu sunt doar furnizori de lapte, ci parteneri apropiaţi de afaceri, iar relaţiile noastre cu ei se bazează pe o viziune pe termen lung, de dezvoltare a producţiei de lapte de calitate în România. Asigurarea celor mai bune resurse de lapte din fermele româneşti a fost întotdeauna o prioritate pentru Danone, deoarece reprezintă un factor cheie, care asigură superioritatea produselor noastre.” Bineînțeles, oficialul companiei a prezentat performanțele de moment, performanțe care nu ar fi putut fi atinse fără colaborarea de excepție pe care Danone a inițiat-o cu fermierii, încă din anul 1999, și pe care o susține activ, prin investiții majore și prin programe de parteneriat care și-au dovedit din plin eficiența. Toate acestea au determinat realizarea unor produse de cea mai bună calitate, dar asta nu s-ar fi putut întâmpla fără calitatea de excepție a celor 200 de tone de lapte materie-primă 100 % UE-conform, procesate în fiecare zi, și furnizate de 40 de ferme partenere și de peste 200 de gospodării individuale cuprinse în programul ”O șansă pentru familia ta”. Un singur drum: ”Spre Vest”! La rândul său, domnul Laurențiu Tulvan, Director Operațiuni Danone Europa de Sud-Est, informând despre faptul că Danone România a devenit Centru Zonal de Operațiuni care vizează o piață de peste 60 de milioane de consumatori, a detaliat noua structură Operațională, în care un rol primordial îl au fermierii parteneri. Tocmai pentru optimizarea acestui parteneriat, domnul Tulvan a anunțat continuarea programului ”Spre Vest”,menit nu doar să ridice nivelul tehnologic, ”ci și să contribuie la asigurarea necesarului de lapte de cea mai bună calitate, permiţând dinamizarea substanțială a exporturilor.” Vorbind despre gama de produse și detaliind în fața auditoriului studii de piață care probează supremația companiei, pe segmentul specific al iaurturilor, doamna Anca Stroe, Director de Marketing la Danone Europa de Sud-Est a ”legat” în mod inspirat cele două activități esențiale ale marii familii Danone, producția primară și procesarea, afirmând: ”Vă îndemn, dragi fermieri, să vorbiți deschis despre calitatea produselor pe care împreună le realizăm, având conștiința faptului că laptele de la ferma dumneavoastră se regăsește în fiecare din cele un milion de pahare de iaurt care ies zilnic pe poarta fabricii din București!” Domnul Eduard Jerca, Director de Achiziții Lapte, a punctat caracteristicile definitorii care stau la baza parteneriatului cu fermierii români, subliniind caracterul durabil al acestuia: Respect față de ecosistem, Viziune unitară, Comunicare dinamică, Transparență, Respectarea angajamentelor, Sprijin reciproc, Beneficii economice durabile. Eduard Jerca a informat fermierii că vor fi sprijiniți în continuare pentru achiziția de vaci de lapte și echipamente, pentru creșterea productivității, pentru achiziționarea de furaje la prețuri competitive și prin ajutorul acordat la înființarea de microferme. În privința calității producției de lapte, Danone se va implica direct, prin acordarea de consultanță pe probleme de nutriție și bunăstare a animalelor, precum și prin programe de menținere și îmbunătăţire a parametrilor microbiologici ai laptelui. Desigur, opiniile exprimate de fermieri au dinamizat atmosfera, aceștia ridicând în primul rând problema prețului de achiziție a laptelui. De cealaltă parte, s-a pus în vedere faptul că, pentru a rezista pe piața iaurturilor, prețul la raft trebuie să rămână accesibil consumatorilor, acesta dictând, în primă și ultimă instanță, pe cel de achiziție a laptelui-materie primă. Dar, domnul Eduard Jerca a fost categoric: ”Danone este în România pe termen lung. Un parteneriat cu noi înseamnă profit constant și continuitate în afaceri, dar prețul pentru laptele achiziționat va reflecta, așa cum e normal, fluctuațiile pieței.” Nu lipsit de interes a fost și răspunsul la una dintre întrebările din sală: ”Da, la Danone am demonstrat că putem ajuta tinerii care doresc să înființeze micro-ferme de vaci de lapte, inclusiv pentru achiziționarea de tehnologie, iar investiţiile în acest proiect vor continua.”Conexiunea cu piața globală Suntem siguri că rezultatele întâlnirii dintre fermieri și conducerea Danone s-au materializat ulterior Conferinței din ziua de 3 a în planuri concrete de acţiune. Peste toate, însă, rămâne imaginea unui model de parteneriat care are implicații cu mult mai profunde decât simpla achitare a unei facturi. Danone reprezintă o forță pe piața mondială a lactatelor. Numai dacă reamintim că, în 2013, în Rabobank Global Dairy Top 20, Danone a ocupat locul al doilea, cu un volum al afacerilor, în creștere, de 15,1 miliarde de euro, și tot ne-am face o imagine despre dimensiunea uriașă a companiei. Așadar, pentru un fermier, să fie membru în această mare familie, ca partener, nu înseamnă doar un motiv de mândrie, ci și, pur și simplu, siguranța zilei de mâine. Mai mult decât atât; prin activitatea din România, Danone stabilește standardul de calitate a unei investiții străine. Danone probează cum, colaborarea unui fermier român cu o multinațională care operează la nivel global reprezintă interconectarea acestuia la tot ce înseamnă sistemul de AZI, dar și de MÂINE, al afacerilor, facilitând accesul la cele mai noi tehnologii, la cele mai eficiente programe de sprijin și finanțare, având garanția desfacerii producției realizate dar, mai ales, având certitudinea că, picătura de sudoare din miezul verii sau frigul îndurat în curtea fermei, în toiul iernii, înseamnă zâmbetul aceluia care savurează un iaurt Danone. Angle Constantin, Agrozootehnica Independența: ”Consumați cu încredere iaurtul Danone, pentru că laptele din care este făcut vine de la cele mai bune ferme din România. Ca să livreze lapte la Danone, ferma Agrozootehnica Independența a fost testată timp de un an de zile, din punct de vedere al calității laptelui.”Petrică Azoiţei, proprietarul fermei Agroind Focşani: “Colaborez cu Danone de 15 ani. În timpul acesta, ferma mea a crescut de la 300 capete, la 864 capete în prezent. Am instalat, tot cu sprijinul companiei, o staţie de muls cu 24 posturi, astfel încât, de la 1.800 litri de lapte pe zi, în 1999, am ajuns acum la 9.000 litri livraţi zilnic către Danone. Dacă aș contabiliza, aș spune că până astăzi am vândut 32 milioane de litri. Deci, în 15 ani, fabrica Danone a funcționat aproape jumătate de an de zile numai cu laptele livrat de ferma noastră.Să lucrezi cu un procesator important şi serios este un mare avantaj, îţi conferă stabilitate, predictibilitate şi îţi dă încredere să te dezvolţi. Nu aş fi avut curaj să solicit credite la bănci, dacă nu aveam un contract ferm de livrare cu Danone.”Cristina Lazăr, ferma Dairy Farms International SRL: ”Primul lucru pe care l-aș spune despre Danone este Seriozitate, înainte de orice altceva. Fiind cel mai mare producător de iaurturi din România credem că și noi, fermierii ar trebui să fim lângă cei puternici.” Dieter Schulz, director general Danone Europa de Sud Est:”Angajamentul Danone faţă de fermierii români este reflectat de investiţiile de peste 22 de milioane de Ron din ultimii 8 ani, care au avut ca scop creşterea producţiei de lapte şi a calităţii laptelui de la fermele mari şi mici. Mă bucur că această conferinţă a reafirmat interesul nostru reciproc pentru un parteneriat de lungă durată, în care succesul fermierilor este succesul reciproc.