233

Evenimentele anului 2014 în Industria românească a laptelui

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Acum, aproape de finalul anului 2014, face o trecere în revistă a principalelor evenimente din Industria românească a laptelui, evenimente care au avut darul de a influența masiv facerile fermierilor sau a procesatorilor din România.  Iată, așadar, cele mai importante momente:

Prăbușirea prețului la laptele-materie primă

  Cu siguranță, odată cu impunerea de către Rusia a embargoului asupra produselor alimentare și a materiilor prime din Uniunea Europeană, efectele colaterale ale acestuia s-au manifestat din plin, atât asupra sectorului de producție de lapte, cât și asupra celui de procesare. Diminuarea prețului la laptele-materie primă a determinat scăderea consistentă a importurilor.  

Ușoara creștere a șeptelului

  După ani de zile, în care numărul bovinelor de lapte a scăzut până la cote alarmante, iată, în acest an, nu doar că această scădere a fost stopată, dar efectivele de bovine au crescut. Creșterea nu este mare (doar cca 2 %), dar semnalul este cât se poate de bun.  

Creșterea producției de lapte

  În ciuda dificultăților, producția de lapte a crescut în luna octombrie, cu 14,7 %, față de aceeași perioadă a anului 2013.

Epidemia Bluetongue

  Evoluția bolii limbii albastre a blocat exporturile de ovine pentru o lungă perioadă de timp. Totodată, întregul sector zootehnic, în partea sa de producție a laptelui sau a creșterii bovinelor pentru carene, a avut de suferit.  

Subvenția la lapte va fi majorată consistent

  În sfârșit, MADR a luat o măsură menită a contracara, atât cât se va putea, efectele renunțării la sistemul de cote pentru producția de lapte în interiorul Uniunii Europene, subvenția la lapte urmând a fi majorată consistent, cu cca 320 de euro. Lucru și mai îmbucurător, modul de acordare a subvenției va fi axat pe producția de lapte și nu pe numărul de animale deținute de crescătorii individuali sau fermieri.  

Albalact a lansat bidonul de doi litri

  În cursul verii, Albalact a început comercializarea laptelui de băut la bidoane de doi litri, recipient de ambalare,d eocamdată, singular pe piața românească, fapt care a dinamizat vânzările companiei.  

Lansările Danone au consolidat poziția companiei

  Numeroasele lansări ale companiei Danone România au avut darul de a consolida poziția de lider pe piața iaurturilor. Cu toate acestea, pe totalul volumului de afaceri, potrivit datelor cumulate pe ultimele luni, Albalact amenință primele două trepte ale clasamentului care sunt ocupate de francezii de la Danone și olandezii de la FrieslandCampina.  

Fabrica de la Țaga a fost redeschisă

  Redeschiderea fabricii de brânzeturi maturate de la Țaga nu înseamnă și un impact major pe piața brânzeturilor, dar acest fapt este compensat din plin de exemplul de lăudat al celor de la Cooperativa Agricolă Someș-Arieș, dat celorlalți fermieri, în sensul deschiderii de unități de procesare, pentru consolidarea propriilor afaceri.  

Napolact a devenit furnizor al Casei Regale a României

În cursul toamnei, Napolact a devenit, altături de Albalact, furnizor al Casei Regale a României, fapt care ridică și mai mult prestigiul acestei mărci românești, deținută de FrieslandCampina.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2