Ambalajul Tetra Brik Aseptic 500 Edge - o versiune redusa de la un litru Tetra Brik Aseptic 1000 Edge - a fost dezvoltat de Tetra Pak pentru a răspunde la cererea unui numar tot mai mare de gospodării mici din Europa și America de Nord. Producatorul de lactate austriac Berglandmilch a fost primul care a introdus ambalajul Tetra Brik Aseptic 500 Edge. În 1980, numărul mediu de copii pe familie era de 1,9 la nivel global, spune Tetra Pak. Această cifră se asteapta să scadă la 1,0 până în 2020. Cu mai puține guri de hrănit, acești consumatori preferă să cumpere capsule, cum ar fi laptele în volume mai mici, spune Tetra Pak. "Am observat că unii consumatorii din Europa consuma mai puțin lapte in fiecare zi,"a declarat Raffaella Premonte, manager de produs asociat al Tetra Pak. "De asemenea, unii beau lapte degresat, unii beau lapte integral, altii beau lapte pentru crestere.” "Scopul acestei cutii de carton de 500ml este de a păstra produsul proaspat pentru mai mult timp." Tetra Pak a declarat recent că oferind cutii de carton la scala mai mica este esențială pentru asigurarea loialitatii consumatorilor cu venituri de zi cu zi între 1,6 euro si 6,45 euro. "Tendința de reducere este ceva ce vedem în fiecare categorie, dar în sectorul de lapte este deosebit de puternică", a spus ea. "Știm că în multe piețe, chiar și pe piețele dezvoltate, reducerea este foarte importanta." "În Germania, de exemplu, până în urmă cu doi ani au fost pe piata doar cutii de carton de aproximativ un litru." "Acum avem clienti care doresc ambalaje de 200ml deoarece consumatorii nu doresc o cutie de carton mare în frigider." Producatorul austriac de lactate Berglandmilch, care controlează o cotă dominantă de 16% din piața laptelui de consum austriac (Euromonitor), este primul care a introducs Tetra Brik Aseptic 500 Edge pentru brand-ul sau de lapte UHT Formil.