În raportul ”Performanțe și perspective ale sectorului irlandez de alimente, băuturi și horticultură - 2014/15”, Bord Bia a precizat că s-a înregistrat o creștere de 3% a valorii exporturilor de produse lactate și ingrediente de la 2,968 miliarde EUR (3,5 miliarde USD), în 2013, la o valoare estimată de 3,055 miliarde EUR (3,6 miliarde USD) anul trecut. Exporturile de produse lactate irlandeze în Asia, în 2014, ce au totalizat aproximativ 530 milioane EUR (625 milioane USD), s-au îndreptat în special către China, ce a reprezentat două treimi din valoarea totală a exporturilor zonei. China este acum a doua mare piață pentru exporturile de produse lactate irlandeze, reprezentând aproximativ 11% din cele 3,055 miliarde EUR raportate. Cererea pentru formula irlandeză de lapte praf pentru sugari venită din China, a jucat un rol important în această evoluție. Astfel, exporturile irlandeze de lapte praf pentru sugari în China s-a dublat în volum, în 2014, a raportat Bord Bia. Alături de laptele praf pentru sugari, brânza, cazeina, lapte praf degresat (SMP) și proteinele din lapte au fost printre ”cele mai performante categorii” în 2014, a declarat Bord Bia. Cu importuri în valoare de aproximativ 1 miliard EUR (1,2 miliarde USD) țara vecină, Marea Britanie a rămas cea mai mare piață unică de export pentru produsele lactate și ingredientele irlandeze, reprezentând aproximativ 32% din total, pondere aflată totuși, în scădere de la 37% în 2013. Bord Bia a atribuit scăderea ponderii pieței britanice în totalul exporturilor irlandeze ca urmare a diminuării cererii de unt și lapte praf pentru sugari ”compensată în cea mai mare măsură de o creștere a cererii de brânză”. Exporturile irlandeze de lactate către UE au rămas, în același timp, ”în mare parte nemodificate” în 2014. Cu o valoare de 840 milioane EUR (990 milioane USD), Europa Continentală a reprezentat circa 28% din totalul exporturilor de produse lactate irlandeze se arată în raportul Bord Bia în 2014. De asemenea, valoarea exporturilor către piețele din afara UE au crescut în 2014 cu aproximativ 20%. Aceste piețe internaționale reprezintă acum aproximativ 40% din totalul exporturilor de produse lactate irlandeze. ”Asia a înregistrat cea mai mare rată de creștere a exporturilor, de 30%, contabilizând în prezent 17% din totalul exporturilor irlandeze de produse lactate”, se precizează în raport. Creșteri ale intensității relațiilor comerciale s-au înregistrat și pe relația cu Rusia (în ciuda închiderii pieței în luna august), cu Orientul Mijlociu, Africa și America de Nord.