Studiul a constatat că sectorul și-ar putea îmbunătăți profitabilitatea cu circa 4,48 miliarde lire sterline pe an - sau mai mult de 34%, calculat în procente - prin prevenirea fraudei. Acest lucru ar face companiile mai competitive și le-ar permite să reducă prețurile pentru clienții lor, explică profesorul Lisa Jack, co-autor al raportului elaborat de Centrul de Studii pentru Combaterea Fraudei, din cadrul Universității din Portsmouth. Metodele științifice și auditarea au rolul lor, dar contrafacerea unor a alimente sau băuturi, la fel ca orice alt fraudă, poate fi, descoperită și combătută dacă se ia urma banilor, dacă sunt puse întrebările potrivite și dacă au loc controale la locul și momentul potrivit. Doar astfel de cei care doresc să fraudeze se vor gândi de două ori înainte de a-ți ataca afacerea.”. Dar fraudele alimentare alimente înseamnă mai mult decât produse alimentare contrafăcute, arată aceasta. “De exemplu, în multe cazuri vorbim de eludarea taxelor și accizelor, adică de o pierdere de venituri pentru sectorul public.”. Contrafacerile produselor alimentare și băuturilor au condus la scumpirea acestor produse, reducerea fraudei putând crește în mod semnificativ valoarea banilor, în sensul creșterii cantităților cumpărate, a declarat Jim Gee, profesor invitat, șef al serviciului medico-legal și de combatere a fraudei pentru PKF Littlejohn și co-autor al raportului. În luptă cu infracțiunile ”Eliminând fraudele alimentare, prețul unor produse, la consumator, s-ar putea reduce cu 5 pence pentru o bucată de pâine (pence = pluralul de la penny care este a o suta parte dintr-o liră sterlină; cum o liră = 5,59 lei, un penny = 5,59 bani, n.ed.), 11 pence pentru șase ouă, 16 pence pentru o halbă de bere și 28 pence pentru o sticlă de vin.”, explică Jim Gee. “Ca și în cazul altor industrii, sectorul alimentar și al producerii de băuturi este afectat de contrafaceri și pentru a se proteja este necesar să învețe rapid”. Luptând împotriva fraudei costurile generate de aceste contrafaceri ar scădea cu 40% și profitabilitatea firmelor ar crește în mod semnificativ, arată Jim Gee.
Dintre cele 58 de companii alimentare listate din domeniul industriei alimentare și băuturilor, care au raportat profituri:
Sursa: Universitatea din Portsmouth