388
Apariția Gen Z ca bază de consum de bază înseamnă că sectorul FMCG nu își poate permite să treacă sub covor preocupările de sustenabilitate.
Impactul GenZ
Impactul societal al cohortei Gen Z care apare în populația activă cu convingeri ferme despre mediu și durabilitate va adăuga presiune asupra comercianților cu amănuntul și companiilor FMCG pentru a înțelege mai pe deplin implicațiile schimbărilor de mediu pentru consumatori, cumpărători și categorii.
Patrick Finlay, directorul general al The Category Management Company, citează două studii, unul al Barclaycard, care sugerează că 82% din generația Z au îngrijorări cu privire la sustenabilitate și un alt studiu al First Insight subliniind că 75% din generația Z plasează sustenabilitatea mai sus decât numele mărcii. la 49%, ca factor important pentru deciziile de cumpărare, ca motive pentru care sectorul să ia act.
„Inovația sticlelor de hârtie de la Frugalpac, o parte din selecția de vinuri de la Aldi și Ginul Greenall sunt toate exemple bune recente că politica și strategia ecologică, pentru unii, nu au fost limitate la „cutia prea tare sau prea scumpă””, a comentat Finlay.
„Și alții, cum ar fi Asda, care a abandonat recent procesul de reumplere și reutilizare (în imagine) au luat cel puțin un punct; lecțiile învățate și revenite la planșa de desen.
„Dar realizarea deplină a oricărei strategii semnificative de durabilitate va fi probabil o ardere lentă; pentru majoritatea comercianților majori, ambiția de a ajunge la zero net pentru operațiunile interne este până în 2035.
Comparați acest lucru cu convingerile generației Z și trebuie să vă întrebați, când intrăm în următorul nostru ciclu de planificare de trei până la cinci ani, dacă încă cinci ani. -Extensia gamei de arome chiar o va reduce!”
Walking The Walk
Învățarea este simplă, spune Finlay, că există doar câteva lucruri care nu pot fi periate sub covor continuând să facem ceea ce am făcut întotdeauna:
„Unul dintre acestea este înțelegerea pe deplin a implicațiilor schimbărilor de mediu pentru consumatori, cumpărători și categorii.
Deși nu sugerez că este ignorat, mulți ani petrecuți dezvoltării viziunilor și strategiilor de categorie m-au învățat că, pentru a-l parafraza pe noul prim-ministru al Regatului Unit, este mult mai ușor să vorbesc decât să merg pe jos.
„Crearea schimbării necesită nu numai o viziune strategică, ci și intenția de a acționa conform acesteia. Căci, să recunoaștem, vom fi judecați după acțiunile noastre și nu după bunele noastre intenții.”
Creați valoare durabilă
Acest lucru, spune el, este poate mai pronunțat în aceste vremuri incerte, când cei care sunt îndrăzneți și au curajul convingerilor lor de a investi pe termen lung, vor fi amintiți pentru crearea de valoare sustenabilă pentru toată lumea.
„Generațiile emergente de consumatori plătitori și cumpărători nu vor ierta; vor face alegeri active bazate pe sistemele lor de credințe și, mai mult, nu vor mai fi dispuși să plătească pentru asta.
„Pentru industria noastră, avem nevoie de retaileri și furnizorii lor care să conducă și să inoveze, deoarece suntem încă într-o fază de experimentare, la fel ca procesul de reumplere și reutilizare a Asda; acolo unde planificăm, executăm, învățăm și perfecționăm.
A fi relevant este totul. , adaptându-ne la tendințe și activând împotriva lor cu dorința de a recunoaște înfrângerea sau de a sărbători succesul atunci când reușim.”
Strategie pe termen lung
Acest tip de schimbare, susține el, nu se întâmplă din întâmplare sau din noroc.
„Se realizează prin disciplină în dezvoltarea de strategii pe termen lung, viziuni de categorie de exemplu, în care furnizorii și comercianții cu amănuntul au responsabilitatea de a stabili și ridica direcția categoriei și, în cele din urmă, valoarea.
Oferind cumpărătorilor și consumatorilor mai multe motive pentru a cumpăra și consuma, inclusiv strategii de mediu câștigate cu greu.
„Fără acest spirit de pionier și vizionar, am trăi încă în evul întunecat.” (Foto: Freepik)