Procentul este foarte mic comparativ cu gradul de penetrare al hypermarketurilor (de 77%), al supermarketurilor (70%), al discounterelor (67%) și al magazinelor tradiționale (98%). Vestea bună pentru e-commerce este însă faptul că valoarea medie a unei achiziții este de circa două ori mai mare decât media din comerțul offline. Astfel, dacă ne referim la bugetul alocat categoriilor FMCG, o gospodărie lasă în online, în medie, 51 de lei/achiziție, sumă nu foarte departe de coșul mediu de cumpărături din hypermarket (de 61 de lei/vizită). Tot în termeni comparativi, în supermarket valoarea coșului mediu de cumpărături este de 29 de lei, în magazinul de tip discounter de 37 de lei, iar în magazinul tradițional de 17 lei – conform cercetării GfK Consumer Panel Services. Articolele aflate la promoție reprezintă 40% din valoarea coșului de cumpărături online, iar printre principalele categorii FMCG achiziționate din magazinele virtuale se numără produsele pentru copii, mâncarea gata-preparată (precum pizza feliată), produsele cosmetice, cafeaua și hrana pentru animalele de companie.