Repere

193

GfK: Puterea de cumpărare a românilor a crescut cu 12 %

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Europenii înregistrează o putere de cumpărare pe persoană în ușoară creștere în 2016, comparativ cu anul trecut. Venitul net disponibil al populației variază substanțial între cele 42 de țări analizate în studiul GfK. Cea mai mare putere medie de cumpărare o găsim în Liechtenstein, Elveția și Luxemburg, în timp ce cea mai slabă se înregistrează în Belarus, Moldova și Ucraina. Ucrainenii au doar a opta parte din puterea medie de cumpărare a locuitorilor Liechtenstein-ului. Acestea sunt câteva dintre concluziile studiului "GfK Puterea de cumpărare în Europa 2016".   Conform studiului GfK, un total de aproximativ 9.180 miliarde de euro este suma disponibilă consumatorilor europeni în 2016 pentru cheltuieli și economisire. Acest lucru corespunde unei puteri medii de cumpărare pe locuitor de 13.672 de euro pentru cele 42 de țări analizate, ceea ce reprezintă o creștere nominală de aproximativ 0,3%. Creșterea scăzută a puterii de cumpărare medie la nivel european se datorează în principal efectelor cursului de schimb și stagnării ratelor de creștere în unele dintre cele mai mari țări. Cu toate acestea, multe țări au rate de creștere de peste 5 procente, inclusiv Islanda, Bulgaria, România, Estonia, Cehia, Bosnia-Herțegovina, Croația, Malta, Slovacia, Luxemburg și Letonia.   Top zece țări din Europa după puterea de cumpărare

Clasament 2016 (2015) Țară Nr. locuitori GfK Putere de cumpărare pe cap de locuitor în 2016 (€)
1 (1) Liechtenstein 37,366 63,011
2 (2) Elveția 8,237,666 42,300
3 (4) Luxemburg 576,249 30,248
4 (3) Norvegia 5,213,985 27,893
5 (9) Islanda 332,529 24,272
6 (5) Danemarca 5,707,251 23,699
7 (7) Austria 8,584,926 22,536
8 (10) Suedia 9,851,017 21,966
9 (8) Germania 81,197,537 21,879
10 (6) Marea Britanie 65,110,034 21,141
Europa (total) 673,454,759 13,672

Sursa: © GfK Putere de cumpărare în Europa 2016   România, locul 33 în clasamentul european   Cu o putere medie de cumpărare sau venit disponibil pe cap de locuitor de 4.181 de euro, România rămâne pe locul 33 în clasamentul european, la fel ca în 2015. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparație cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.  

Clasament 2016 Țară Nr. locuitori GfK Putere de cumpărare pe cap de locuitor în 2016 (€)
30 Ungaria 9,830,485 5,549
31 Turcia 78,741,053 4,941
32 Muntenegru 622,218 4,874
33 Romania 19,861,408 4,181
34 Bulgaria 7,153,784 3,440
Europa (total) 673,454,759 13,672

Sursa: © GfK Putere de cumpărare în Europa 2016   Dacă comparăm cele 42 de județe din România, bucureștenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50 de procente peste media pe țară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ același nivel cu locuitorii din Polonia (locul 29 în Europa).   Top zece județe din România

Clasament 2016 Țară Nr. locuitori GfK Putere de cumpărare pe cap de locuitor în 2016 (€)
1 București 1,855,526 6,288
2 Timiș 695,235 4,987
3 Cluj 700,443 4,931
4 Ilfov 430,799 4,916
5 Brașov 550,647 4,537
6 Constanța 683,077 4,523
7 Sibiu 399,908 4,426
8 Arad 426,180 4,349
9 Prahova 747,257 4,316
10 Argeș 600,026 4,263

Sursa: © GfK Putere de cumpărare în Europa 2016   Județele aflate în top 10 sunt de fapt singurele cu o putere de cumpărare peste media națională, toate celelalte 32 situându-se sub aceasta. Cel mai aproape de medie este județul Alba cu 4.129 de euro pe cap de locuitor, ceea ce plasează Alba pe locul 11 în clasament.   Județul Vaslui ocupă ultimul loc între cele 42 de județe din România. Puterea de cumpărare a locuitorilor săi este de 3.054 de euro. Aceasta este cu 28% sub media pe țară și la aproximativ același nivel de venit disponibil cu locuitorii Serbiei sau Macedoniei (poziția 35, respectiv 36 în Europa).   Despre studiu   Indicele privind puterea de cumpărare reprezintă venitul anual disponibil pe cap de locuitor, după scăderea taxelor și a contribuțiilor sociale. Cifrele comunicate de GfK pentru puterea de cumpărare au fost realizate în euro pe baza cursului de schimb mediu din 2016 pentru monedele naționale în cauză (așa cum sunt ele raportate de Comisia Europeană).   Despre GfK GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.gfk.com/ro sau urmăriţi GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.  

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2