Zimbria, exemplul succesului si al eficientei De fapt, brandul apartine firmei de familie I.F. Druica Gheorghe, din Galati, Zimbria reusind, deja, sa se impuna, reprezentand un exemplu al succesului si al eficientei. Motivatia – Domnul Marius Verdesi, directorul general, ne-a declarat ca deschiderea unui magazin in Capitala a venit atat din necesitatea consolidarii marcii, cat si, desigur, din dorinta de a mari volumul de vanzari: Pana in prezent, clientii ne gaseau doar in targurile organizate ocazional. Dar multi voiau sa ne gaseasca pe piata, constant. De aceea, am decis deschiderea unui magazin in Bucuresti. In plus, consideram ca brandul Zimbria se va consolida, fiind mereu in atentia consumatorilor. Alegerea spatiului – Spatiul a fost ales in functie de mai multi factori. In primul rand, incinta magazinului a placut investitorilor, magazinul fiind luminos, accesibil, asezat exact la colt de strada, fapt care asigura vizibilitatea perfecta. Apoi, el este situat in imediata vecinatate a unei piete (Magura Vulturului), asadar, are vad comercial, clientii avand la dispozitie si o parcare generoasa, chiar vizavi de magazin. Forma de proprietate – Ideal este ca magazinul sa se afle in proprietatea firmei. Cum acest lucru este destul de dificil pentru oricine, cei de la Zimbria au ales sa preia un contract de inchiriere deja existent. Conditiile contractuale se stabilesc intre parti, prin negociere. Demersuri administrative – Primul demers administrativ necesar este acela de infiintare a punctului de lucru la adresa noului magazin. Punctul de lucru trebuie declarat si inregistrat la Registrul Comertului. Pentru obtinerea Avizului de functionare este necesara incheierea contractului cu Protan, a contractului de dezinsectie, deratizare si deparazitare si a contractului de Salubritate. Totodata trebuie otinute Avizul de Medicina a Muncii, Avizul epidemiologic si Avizului de siguranta impotriva incendiilor. Avizul de functionare se obtine de la primaria din raza careia apartine magazinul. Pregatirea si organizarea spatiului: In pregatirea spatiilor de lucru si comercializare, se va avea in vedere alimentarea cu energie si apa, potrivit necesarului tehnic din specificatiile vitrinelor frigorifice si a celorlalte echipamente cu care va fi dotat magazinul. Supravegherea echipelor de muncitori este obligatorie, pentru respectarea cu strictete a standardelor si normelor in constructii, precum si a celor de siguranta. Pardoseala magazinului trebuie executata din materiale usor de igienizat, care nu vor pastra germeni, mizerie etc. La organizarea spatiului, se va tine cont de geometria magazinului. Printr-o dispunere judicioasa a vitrinelor, magazinul Zimbria se evidentiaza prin accesul facil al cumparatorilor si prin vizibilitatea maxima a produselor. Totodata, se va tine cont de fluxul de lucru, atat din punct de vedere al lantului aprovizionare-expunere-consumator, cat si al lucratorilor: angajat-vestiar-toaleta, pentru a nu interactiona cu partea activa a magazinului. Spatiul administrativ, precum si camera de depozitare a substantelor de igiena vor fi strict delimitate de spatiile de depozitare a produselor sau de cele de comercializare. Camera de frig – Acolo unde spatiul permite, camera de frig destinata depozitarii produselor va fi organizata cu respectarea legislatiei in vigoare. In cazul spatiului restrans, pentru separarea produselor in timpul depozitarii se pot utiliza containere frigorifice. Alegerea personalului – Etapa mai mult decat delicata, alegerea personalului se dovedeste a fi, de foarte multe ori, dificila. Conducerea Zimbria a facut o selectie rapida: persoanele care nu au dorit sa accepte si participarea la targurile de profil nu au fost angajate. Mai mult decat atat, la Zimbria se cere ca personalul din spatele vitrinei sa nu fie doar un simplu vanzator, ci un adevarat agent de marketing-publicitate. El trebuie sa cunoasca fiecare produs in parte; tinand cont ca vorbim despre un magazin de produse traditionale, vanzatorul poate vorbi clientilor despre istoria produsului, despre tehnologia de fabricare, poate oferi sfaturi cu privire la modul de gatire a unui produs (cand este cazul) sau de alaturarea lui de un anumit soi de vin sau o anumita bautura alcoolica. Desigur, cele de mai sus tin de flerul proprietarilor magazinului, dar, in acest mod, consumatorii sunt fidelizati, devenind prieteni ai marcii. Poate aceasta este si una dintre explicatiile succesului produselor Zimbria, pe langa calitatea lor de necontestat: zambetul permanent de pe chipul personalului care lucreaza direct cu clientii, numeroasele informatii despre produse pe care acestia le primesc, degustarile permanente la care sunt imbiati sau degustarile ocazionale de vinuri si bauturi organizate in magazin. E de la sine inteles ca personalul trebuie sa dea dovada de seriozitate si pregatire. Analizele si carnetele de sanatate sunt obligatorii si trebuie tinute la zi. Diversificarea sortimentala: In functie de strategia care se urmareste, pe langa propriile produse, producatorul poate comercializa o gama mai larga. Astfel, cei de la Zimbria au selectionat atent produse de apicultura, vinuri rare de inalta calitate, tuica sau palinca provenite de la cei mai renumiti producatori traditionali. Deschiderea efectiva a magazinului – Este foarte util ca deschiderea efectiva a magazinului sa fie bine marcata printr-un eveniment la care sa participe atat invitati speciali, cat si clientii.Zimbria a ales aceasta cale, a imprietenirii directe cu clientii, fiind invitati in data de 16 decembrie 2011 sa treaca pragul magazinului de la intersectia strazilor Vatra Luminoasa cu Magura Vulturului din Sectorul 2, sa deguste produsele din galantar, dar si sa ciocneasca un pahar de sampanie sau de vin bun cu personalul magazinului care i-a avut alaturi pe doamna Mariana Verdesi si pe sotul acesteia, domnul Marius Verdesi. Gama de produse – Daca tot am vorbit despre gama de produse, sa amintim ca, in magazinul Zimbria, consumatorii pot cumpara carnati ciobanesti, carnati vanatoresti, slaninuta, pastrame, cotlet haiducesc, muschiulet de porc, piept de curcan, piept de pui si multe alte sortimente de preparate din carne afumate traditional. Totodata, consumatorii pot cumpara lactate precum branza de Covurlui, telemea proaspata, telemea sarata, cas, cascaval, branza de burduf, crema Penteleu cu marar ori susan negru, specialitati din lapte de capra etc. Materia prima pentru toate aceste produse provin de la ferma din judetul Galati, ferma care se afla la finalul programului de conversie, in vederea obtinerii certificarii bio. Toate produsele cu marca Zimbria sunt atestate si inregistrate ca produse traditionale in listele oficiale ale Ministerului Agriculturii. Fie in calitate de consumator, fie in calitate de investitor care doreste sa deschida un astfel de magazin, merita sa treceti pragul celor de la Zimbria care, oricand, va vor sta la dispozitie cu un sfat sau un produs de cea mai buna calitate sau sa consultati site-ul www.zimbria.ro.