Există o lipsă larg răspândită de încredere în perspectivele economice globale pentru anul următor, majoritatea indivizilor simțind că țara lor se află într-o recesiune, se arată în ultima analiză FMGC Gurus care a avut ca obiect evoluția prețurilor.
Consumatorii fac eforturi conștiente pentru a reduce costurile în diferite domenii
În plus, a existat o scădere a procentului de oameni care cred că gospodăria lor poate acoperi confortabil cheltuielile de trai în ultimul an.
Acest lucru indică faptul că un număr tot mai mare de indivizi se confruntă cu o presiune financiară, care va avea un impact semnificativ asupra comportamentului lor de cumpărare.
Pe măsură ce consumatorii se confruntă cu presiuni financiare, aceștia fac ajustări semnificative ale stilului de viață pentru a-și extinde bugetele. Deși aceste măsuri pot oferi un sentiment de control financiar, ele pot avea efecte adverse atât asupra bunăstării fizice, cât și asupra emoțională.
În ultimul an, a existat o creștere vizibilă a numărului de persoane care încearcă să-și minimizeze consumul de energie ca urmare a creșterii prețurilor. De exemplu, informațiile despre consumatori ale FMCG Gurus arată că 66% dintre consumatorii globali au făcut încercări de a-și reduce consumul de energie acasă în ultimele șase luni.
De aici, riscul ca oamenii să simtă frig în propriile case, afectând în special sănătatea persoanelor mai vulnerabile. În plus, a existat o ușoară creștere a proporției de persoane care raportează reduceri ale cheltuielilor pentru cadouri pentru cei dragi.
Acest lucru poate afecta bunăstarea emoțională, deoarece duce la sentimente de reticență de a face sacrificii și poate induce vinovăție, în special în rândul anumitor categorii demografice, cum ar fi părinții.
Populația este îngrijorată
Consumatorii sunt îngrijorați de faptul că inflația prețurilor pe piața alimentelor și a băuturilor va continua să se agraveze
Chiar înainte de provocările actuale legate de costul vieții, mulți consumatori au constatat că cumpărăturile pentru alimente și băuturi erau un efort costisitor. Inflația prețurilor din ultimul an a accentuat aceste preocupări, cu o creștere vizibilă a procentului de persoane care percep acum cumpărăturile alimentare ca fiind scumpe.
De exemplu, cercetarea de piață a FMCG Gurus demonstrează că 53% dintre consumatorii globali consideră că cumpărăturile de alimente și băuturi sunt scumpe, crescând de la 47%. În schimb, proporția persoanelor care cred că prețurile cresc a rămas constantă, ceea ce sugerează că există un segment în creștere al populației care gestiona costurile de trai în urmă cu un an, dar se confruntă în prezent cu dificultăți.
Atunci când analizează inflația prețurilor, consumatorii sunt mai înclinați să creadă că prețurile au crescut pentru articolele esențiale precum pâinea și lactatele, spre deosebire de luxurile neesențiale.
Acest lucru semnifică dificultatea reducerii semnificative a cheltuielilor pentru alimente esențiale. Cu toate acestea, este important să recunoaștem că, în ciuda eforturilor lor, consumatorii pot avea dificultăți să respecte un buget și să facă achiziții impulsive pentru articole neesențiale, ducând la sentimente de vinovăție ulterior.
Sectorul serviciilor alimentare va continua să se confrunte cu mari provocări
În ultimul an, trei din patru persoane din întreaga lume și-au redus cheltuielile în sectorul serviciilor alimentare, ceea ce indică modul în care limitarea consumului a devenit parte din viața de zi cu zi pentru mulți.
Atunci când reduc cheltuielile, indivizii nu se concentrează numai pe reducerea cheltuielilor în magazinele formale, de lux, ci și-au propus să-și limiteze cheltuielile pentru ocazii mai informale, ocazionale, cum ar fi gustări și băuturi calde în acest sector.
Cu toate acestea, este important să recunoaștem că oamenii acordă o mare valoare auto-indulgenței și se opun sentimentelor de sacrificiu, mai ales atunci când apelează adesea la mâncăruri ca un mijloc de a scăpa de presiunile zilnice.
În consecință, a existat o creștere vizibilă a proporției de indivizi care caută mici răsfăț (cum ar fi prăjiturile, ciocolata și băuturile alcoolice) ca o modalitate de a compensa cheltuielile reduse în sectorul serviciilor alimentare.
În ciuda mentalității de reducere a costurilor a consumatorilor, mărcile și comercianții cu amănuntul trebuie să promoveze conceptul de răsfăț la prețuri accesibile în 2024. (Foto: Freepik)