499
Dacă a existat un cuvânt la modă care a influențat sectorul comerțului cu amănuntul și al alimentației mai mult decât oricare altul anul trecut, acesta a fost AI sau inteligența artificială.
Influențarea deciziilor
Departe de a fi un moft trecător, adoptarea soluțiilor bazate pe inteligență artificială, în special AI generativă, este de așteptat să se accelereze în peisajul comerțului cu amănuntul și al consumatorilor în 2024, notează European Supermarket Magazine.
În noiembrie 2023, un raport de la Euromonitor International a constatat că noile platforme bazate pe inteligența artificială generativă influențează deciziile consumatorilor și le remodelează așteptările atunci când vine vorba de implicarea mărcii, iar aceste platforme vor deveni din ce în ce mai integrate în viața de zi cu zi a consumatorilor.
Pe de altă parte, un studiu realizat de Capgemini, publicat la începutul acestui an, a constatat că o cincime dintre consumatori au folosit deja instrumente AI generative la cumpărături, cu 72% conștienți de utilizarea tehnologiei în experiențele de cumpărături.
Viziune pe computer
În cadrul sumei în creștere de aplicații bazate pe inteligență artificială, viziunea computerizată utilizează tehnologia pentru a interpreta informațiile vizuale într-un mod similar cu cel al oamenilor, analizând imagini și videoclipuri pentru a trage concluzii din date.
Acest lucru are aplicații evidente în mediul de vânzare cu amănuntul, unde viziunea computerizată poate fi implementată pentru a detecta și recunoaște produsele, ajutând la gestionarea stocurilor, detectarea lipsurilor de stoc, optimizarea amenajărilor magazinelor și automatizarea procedurilor de reaprovizionare.
Hărțile termice, care oferă informații despre comportamentul clienților prin vizualizarea traficului pietonal și a activității din magazine, reprezintă o aplicație a vederii computerizate care este utilizată în prezent în mediul de vânzare cu amănuntul.
Folosind hărțile termice, comercianții cu amănuntul pot gestiona funcționalitatea magazinului, pot experimenta strategii de comercializare și pot îmbunătăți aspectul, precum și să înțeleagă mai bine obiceiurile de cumpărături ale clienților lor.
O altă aplicație a vederii computerizate în retail este recunoașterea produselor. Viziunea computerizată analizează amplasarea și disponibilitatea produselor pe rafturile magazinelor. Acest lucru ajută la monitorizarea conformității cu planogramele și la evitarea situațiilor de epuizare a stocurilor.
În Europa, soluția Goods Checker este utilizată pe scară largă. Goods Checker compară fotografiile raftului cu planogramele, identifică articolele plasate incorect sau lipsă și generează rapoarte analitice detaliate pentru manageri.
Astfel de soluții IT ajută la luarea deciziilor în cunoștință de cauză, oferind informații în timp real despre condițiile raftului, crescând viteza și acuratețea auditurilor magazinelor.
În altă parte, mulți comercianți cu amănuntul au căutat să implementeze soluții de realitate augmentată în magazinele lor - o altă aplicație eficientă a tehnologiei de viziune computerizată. Permițând cumpărătorilor să scaneze produse cu o aplicație, comercianții cu amănuntul pot oferi informații despre inventar în timp real, pot oferi recomandări personalizate și pot reduce decalajul dintre experiențele de cumpărături online și offline.
Acest lucru prezintă, de asemenea, o oportunitate pentru comercianții cu amănuntul de a livra consumatorilor mesaje țintite și personalizate în momentul în care aleg să facă o achiziție - maximizând oportunitățile potențiale de vânzare.
Managementul inventarului
Analizând traficul pietonal și interacțiunile clienților din magazin, comercianții cu amănuntul pot folosi viziunea computerizată pentru a optimiza mai bine promoțiile, pentru a îmbunătăți implicarea în serviciu și pentru a oferi campanii de marketing personalizate, stimulând vânzările și sporind satisfacția clienților.
Acest lucru, la rândul său, poate ajuta comercianții cu amănuntul să gestioneze mai bine inventarul - mai ales util pentru cei care doresc să creeze eficiență mai mare în lanțurile lor de aprovizionare. Viziunea computerizată poate fi folosită pentru a oferi actualizări în timp real privind disponibilitatea produselor și pentru a optimiza nivelul stocurilor. Prin automatizarea numărului de stocuri și minimizând situațiile de epuizare a stocurilor, comercianții cu amănuntul pot oferi experiențe omnicanal fără întreruperi și pot maximiza veniturile.
Pe lângă faptul că ajută la reaprovizionarea raftului și la gestionarea planogramelor, această capacitate poate, de asemenea, să permită personalului magazinului să lucreze mai eficient, permițându-le să prioritizeze sarcinile importante, cum ar fi furnizarea de servicii excepționale pentru clienți.
Alături de aceasta, viziunea computerizată poate fi folosită și pentru a atenua contracția și furtul, prin detectarea comportamentului suspect și monitorizarea zonelor de casă pentru a identifica neregulile. În acest fel, comercianții cu amănuntul pot minimiza pierderile și pot menține un mediu de cumpărături sigur pentru clienți.
Un viitor dinamic vă așteaptă
În situația în care stau lucrurile, nu există nicio modalitate de a prezice nivelul la care AI și viziunea computerizată vor schimba mediul de retail și consumatori, cu toate acestea, anul viitor ar trebui să se accelereze adoptarea, deoarece costul tehnologiilor asociate devine mai accesibil.
Tehnologia a devenit mai accesibilă. Implementarea acestuia este simplă, deoarece multe companii oferă soluții bazate pe abonament, cum ar fi Goods Checker. Aceasta înseamnă că plătiți doar când utilizați aplicația. O astfel de abordare vă permite să testați produsul în practică și să determinați dacă acesta se potrivește companiei dvs. și vă îndeplinește obiectivele.
„Testarea noilor tehnologii este esențială. Acestea ajută la îmbunătățirea eficienței procesului, la identificarea blocajelor și oferă clienților sau cumpărătorilor funcții noi și interesante care devin disponibile numai prin automatizare ”, a împărtășit Alex Sutsko, manager de dezvoltare, Soluție IT Goods Checker, la IBA Group.
Prin valorificarea puterii imaginilor în timp real, a inteligenței artificiale și a învățării automate, comercianții cu amănuntul pot optimiza operațiunile, pot îmbunătăți experiențele clienților și pot stimula o creștere durabilă.
Îmbrățișarea acestor tehnologii transformatoare este, prin urmare, nu doar un avantaj competitiv, ci o necesitate pentru succes în peisajul retail în evoluție. (Foto: Freepik)