217

La finalul anului, Kaufland vizează afaceri de 2 miliarde de euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Grupul german Kaufland, liderul pieţei locale de comerţ, cu afaceri de aproape 1,65 mld. euro la o reţea de 89 de hipermarketuri, şi-a setat ca ţintă pentru România atingerea pragului de 2 mld. euro afaceri până la finalul anului financiar 2017-2018. Lanţul de hipermarketuri a „cucerit“ prima poziţie în topul celor mai mari jucători din comerţul local în 2011 când a depăşit Metro Cash&Carry după 15 ani de supremaţie. Kaufland, condus la nivel local de executivul român Adrian Viman, face parte alături de Lidl din grupul german Schwarz. Germanii au intrat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-au extins puternic, ajungând la 89 de magazine la finalul lui 2013 şi urmând să încheie acest an cu circa 100 de unităţi. În timp ce celelalte lanţuri de magazine pe format mare au frânat expansiunea în criză pariind pe supermarketuri, magazine de proximitate şi de discount, Kaufland a mers mai departe cu deschiderile de hipermarketuri ajungând de la 3 magazine în 2005 şi afaceri de 16 mil. euro la 89 de unităţi şi 1,64 mld. euro. „Kaufland şi-a bugetat deja să ajungă la afaceri de 2 mld. euro în România până la finalul anului financiar 2017-2018, ce se încheie la finalul lunii februarie. O dată la trei ani compania se uită la ce potenţial mai are piaţa din România, iar în momentul în care consideră că se apropie de potenţialul maxim germanii vor frâna expansiunea“, spun surse apropiate companiei. Pentru moment Kaufland merge mai departe pentru că suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori este mai mică decât în Cehia, Polonia şi Ungaria. Fiecare 1.000 de români au 84 mp de comerţ modern, de trei ori mai puţini decât în Polonia şi Cehia. În acest context, germanii vor deschide în luna decembrie magazinul cu numărul 100 din România, acesta urmând a fi inaugurat în Bucureşti. (Mai multe, pe www.zfcorporate.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2