Desigur, și acest aspect va fi discutat în dezbaterea din Workshop-ul LAPTE-Procesatori, în dezbaterea cu titlul ”Hipermarket-ul, partener sau concurent?” Potrivit analizei, cele mai vândute mărci private din categoria produselor lactate sunt Pilos de la Lidl şi K-Classic de la Kaufland, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Conform calculelor, vânzările de mărci private de lactate trec de 200 mil. euro. „Retailerii ce şi-au dezvoltat cel mai mult mărcile proprii în categoria de lactate sunt Lidl (cu Pilos) şi Kaufland (K-Classic), iar la o diferenţă considerabilă faţă de ceilalţi doi retaileri se află Billa (cu Boni). Ierarhia este în funcţie de vânzările exprimate în lei”, a explicat Diana Scăunaşu, client service manager GfK România. Piaţa lactatelor, evaluată la circa 1 miliard de euro, simte de câţiva ani presiunea pusă de mărcile „no name“, însă acestea din urmă au câştigat o bucată considerabilă şi din întreaga piaţă alimentară. Conform datelor anterioare transmise de GfK, mărcile private de toate felurile ajunseseră în primul trimestru al anului trecut să reprezente 10% din piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) în ansamblu şi aproape 20% din piaţa de alimente, informează Ziarul financiar.