230

Lactatele ultra-fresh, o piață de un miliard de lei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lactatele ultra-fresh, o piață a cărei valoare se apropie de un miliard de lei,  se conturează tot mai mult ca o categorie de alimente cu beneficii pentru sănătate. Creșterea în ultimul an cu 30-40% a vânzărilor de chefir – bătură pe bază de lapte cu beneficii dovedite aduse sănătății - este doar un exemplu că segmentul lactatelor ultra-proaspete poate în continuare să se dezvolte prin inovație, acoperind o nevoie de consum din ce în ce mai importantă în viața de zi cu zi.

Deși statisticile arată că românii consumă, în medie, mai puține produse lactate decât ceilalți europeni, piața lactatelor a fost mai degrabă caracterizată de stagnare în ultimii ani. Totuși, chiar dacă acest lucru se întâmplă într-un ritm lent, consumatorul român se educă. Prin lansările de produse noi și prin extensiile de gamă, lactatele ultra-proaspete - categorie care include iaurtul normal, iaurtul de băut, sana, chefirul și laptele bătut - arată ca un segment de piață unde preferințele sunt tot mai bine reflectate în portofoliul de produse existente, iar viitorul este asigurat datorită perspectivelor de creștere a consumului. În cifre, piața lactatelor proaspete fermentate este evaluată la aproximativ un miliard de lei (220 de milioane de euro) în valoare și 130.000 de tone în volum, potrivit estimărilor producătorilor și ale companiilor de cercetare de piață. Cele mai mari vânzări, respectiv 170-175 milioane euro pe an, sunt obținute de iaurt, care deține o pondere de 75-80% din piață. Segmentul se împarte, la rândul său, în iaurt normal, de mâncat cu lingurința (82%) și iaurt de băut (18%). Sana reprezintă în jur de 10-12% din piața lactatelor ultra-proaspete, iar chefirul și laptele bătut aproximativ 4-5% fiecare. Față de alte categorii de produse, ponderea mărcilor private în lactatele ultra-fresh este mult mai redusă, de 10-12% din vânzările realizate în lanțurile internaționale, conform datelor firmei de cercetare RetailZoom, citată de Magazinul Progresiv. Ca dinamică, lactatele ultra-fresh au avut, anul trecut, un avans de 0,5% în funcție de volum. În schimb, cel mai important segment de piață, iaurtul normal simplu (fără alte ingrediente), a crescut cu 4,6% conform GfK (date de consum) și cu 3% potrivit Nielsen (date de retail audit). Totodată, chefirul a înregistrat cea mai surprinzătoare creștere, de peste 30% în semestrul I al anului 2014.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2