În timp ce alte reţele de magazine au mers încă de la intrarea pe piaţă pe un model de business care promova parteneriatele cu furnizori locali, Lidl a preferat un model diferit. Astfel, germanii pariază pe mărci proprii - care reprezintă 80% din oferta din magazine potrivit ultimelor date - pe care le produc fie local, fie într-o anumită ţară pentru întreaga regiune. În acest context, nemţii aduc din state precum Polonia sau Germania multe dintre articolele din magazine. „Lidl ca model de business este total diferit faţă de ceilalţi retaileri, noi dezvoltăm produsele marcă proprie pe care le şi importăm, respectiv exportăm, după caz. Asta înseamnă că ne realizăm singuri importurile, nu apelăm la importatori intermediari locali. Practic, comenzile se realizează de Lidl România şi, prin intermediul platformei noastre internaţionale, importăm produsele ce urmează să facă parte din sortimentul Lidl România“, spun reprezentanţii companiei. Ei nu oferă însă cifre privind valoarea importurilor sau ponderea lor în totalul vânzărilor. Vânzările firmei Lidl Discount, care operează magazinele cu acelaşi nume, sunt estimate de ZF la peste 750 mil. euro anul trecut. Germanii nu şi-au depus situaţiile financiare în 2012 şi 2013, datele disponibile pentru 2011 fiind cele ale Plus Discount. Reprezentanţii grupului german nu dau detalii nici despre estimările pentru acest an, însă precizează că peisajul economic va fi dificil. Lidl a intrat în România prin preluarea reţelei de peste 100 de magazine Plus, iar apoi s-a extins cu magazine construite de la zero, lanţul ajungând la peste 180 de unităţi în prezent. După deschiderile din acest an - cel puţin zece unităţi - compania se va apropia de 200 de unităţi. „Valoarea importurilor a crescut în 2014 dat fiind faptul că, faţă de 2013, reţeaua Lidl numără cu 15 magazine mai mult. Odată cu creşterea numărului de magazine a crescut şi cota de piaţă. Din totalul produselor comercializate de Lidl, un mare procent este reprezentat de mărcile proprii, produse dezvoltate cu furnizori Lidl, atât la nivel de reţea, cât şi la nivel local“, informează Ziarul financiar.