203

Marile investiții în Industria laptelui au lipsit în ultimii ani

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Deși companiile au anunțat sporadic demararea unor noi proiecte de dezvoltare, o analiză mai atentă ne arată că marile investiții în industria laptelui au cam lipsit în ultimii ani, mai precis, investițiile mai mari de 70 de milioane de lei, în noi fabrici.

Dacă privim tabelul publicat de Ziarul financiar, nu putem nota decât trei inaugurări de unități de procesare care au beneficiat de fonduri de dezvoltare de peste 70 de milioane de lei, iar acestea sunt: Fabrica de lapte de la Hălchiu-Olympus (330 milioane de lei), Fabrica de la Oiejdea (Albalact-ZuZu- 75 de milioane de lei) și, desigur, Tnuva, care, deși a fost beneficiara unei investiții de cc 242 de milioane de lei, fabrica, precum și întreaga afacere de producție a lactatelor, au fost închise. Într-adevăr, s-au investit sume serioase în retehnologizare sau reorganizare însă nu s-au înființat afaceri noi. Dimpotrivă, numărul fabricilor a scăzut în ritm accelerat. Cauzele sunt multiple, iar ele au determinat minusuri chiar pentru cei mari. De exemplu, potrivit sursei citate, FrieslandCampina şi Danone, unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, au în­re­gistrat în primul semestru o scădere a afacerilor de circa 2%, în timp ce pier­derile celor două companii au crescut cu mai mult de 100%. Trebuie menționat, însă, că olandezii de la Friesland au anunțat o creștere a vânzărilor de 10 %, față de anul trecut. Oricum, Danone - liderul pieţei - a avut în prima jumătate a acestui an o cifră de afaceri de 234 mil. lei, în scădere cu 1,9% faţă de perioada similară a anului precedent, şi o pierdere netă de 13,7 mil. lei, de şase ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. După rezultatele la şase luni, Albalact - sin­gura companie cu ac­ţio­nariat majoritar românesc din primii trei jucători de pe piaţă - este la o distanţă de 6 mil. lei ca afaceri de Da­none. Albalact a ajuns anul trecut pe al doilea loc în topul celor mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, după Danone. Albalact a avut în primul semestru afaceri de 228 mil. lei, cu 11,6% mai mult decât în primele şase luni din 2013, şi un profit net de 13 mil. lei. FrieslandCampina a continuat şi ea şirul pierderilor, înregistrând un minus de 33 mil. lei, de două ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2013. În schimb, rezultatele înregistrate de Albalact au adus-o foarte aproape în situația de a detrona Danone de pe poziția de lider pe care o are în clasamentul afacerilor din industria românească a laptelui și lactatelor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2