Standardul ISO 22000:2005 oferă un cadru de cerinţe armonizate la nivel internaţional şi presupune respectarea principiilor HACCP (Hazard Analysis. Critical Control Points) referitoare la siguranţa alimentului, asigurând monitorizarea fluxului de produse din momentul recepţionării şi până după momentul vânzării/ livrarii sale, precum şi menţinerea parametrilor proceselor între limitele admise, astfel încât orice posibil risc la adresa siguranţei alimentelor să fie eliminat sau redus la cel mai scăzut nivel. Totodată, Certificarea ISO 22000:2005 confirmă existenţa unui sistem de trasabilitate care permite identificarea întregului parcurs al tuturor loturilor de produse, permiţând o reacţie rapidă în cazul oricărei suspiciuni sau alerte privind siguranţa alimentelor. Astfel, compania METRO Cash & Carry România a obţinut recertificarea ISO 22000:2005 pentru desfăşurarea activităţilor de: Comercializarea de produse alimentare proaspete (carne, peşte, ouă, legume - fructe, lactate, produse alimentare refrigerate: produse din carne, lactate, delicatese, pâine), a produselor alimentare congelate, băuturi, dulciuri, conserve, alimente de bază; Procesarea cărnii refrigerate pentru obținerea de produse de măcelărie; Procesarea peștelui proaspăt (eviscerare, filetare, porționare); Tranșarea și procesarea cărnii refrigerate pentru obținerea de produse de carmangerie; precum și Livrarea produselor alimentare. „METRO Cash & Carry România îşi arată interesul deosebit şi constant acordat consolidării principiilor de lucru in ceea ce priveste respectarea celor mai înalte standarde de calitate şi alinierea la tendinţele internaţionale în domeniul managementului siguranţei alimentelor. Prin obținerea acestui certificat ISO 22000:2005, dar și prin recertificarea noastră periodică, organizația demonstrează că sistemul de calitate implementat în magazinele METRO este la standarde ridicate și, totodată, că suntem mai mult decât potriviți ca cerințele privind siguranța alimentelor, precum și cerințele clienților noștri, să fie satisfăcute. Ca si până acum, principala preocupare METRO rămâne oferirea celor mai bune produse şi servicii pentru partenerii noştri profesionişti, atât din perspectiva calităţii superioare a produselor comercializate, cât şi în ceea ce priveşte grija sporită pentru siguranţa alimentară, fiind conştienţi de responsabilitatea pe care o avem”, spune Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România. METRO Cash & Carry este reprezentată în 26 ţări cu peste 750 de magazine cash & carry. Cu peste 117.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 30 miliarde € în anul financiar 2014/2015. METRO Cash & Carry este o divizie de vânzări a METRO GROUP, unul dintre liderii comerţului la scară mondială. În anul financiar 2014/2015, vânzările METRO GROUP au atins cifra de 59 miliarde €. Compania numără aproximativ 230.000 de angajaţi şi operează peste 2.000 de locaţii în 30 ţări. Performanţa METRO GROUP se bazează pe forţa diviziilor sale de vânzări care operează în mod independent pe piaţă: METRO/Makro Cash & Carry – liderul internaţional în comerţul cu ridicata cu auto-servire, Media Markt şi Saturn – lider pe piaţa bunurilor electronice şi electrocasnice din Europa. Informaţii suplimentare pe: www.metrogroup.de. METRO Cash & Carry România este parte integrantă a METRO Cash & Carry Internaţional şi a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără magazine în 24 de oraşe. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Brăila, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda. Informaţii suplimentare pe: www.metro.ro.