Tehnologii

631

Mintel îndeamnă companiile la transparență în legătură cu alimentele ultraprocesate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În urma unei controverse semnificative cu privire la implicațiile pentru sănătate ale alimentelor ultraprocesate (UPF), Mintel îndeamnă mărcile să promoveze autoeducarea pe această temă, îmbunătățind în același timp transparența pentru a păstra încrederea consumatorilor.

Nu toate sunt dăunătoare

Consumatorii vor căuta probabil produse minim procesate după titlurile recente care evidențiază potențialele implicații asupra sănătății asociate cu consumul UPF, spune Alex Beckett, directorul Mintel, pentru NutraIngredients.

Cu toate acestea, în urma unor noi cercetări care sugerează că nu toate UPF-urile sunt dăunătoare sănătății, Beckett afirmă că companiile ar trebui să se concentreze pe comunicarea beneficiilor pe care le poate oferi prelucrarea, cum ar fi costuri mai mici și o nutriție îmbunătățită.

În ultimele luni, au existat preocupări tot mai mari cu privire la implicațiile asupra sănătății asociate cu consumul de UPF.

Cercetările au legat din ce în ce mai mult consumul crescut de UPF-uri cu rezultate adverse, cum ar fi profilurile de lipoproteine modificate, obezitatea, diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare. Odată cu creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor cu privire la riscurile pentru sănătate, controlul asupra metodelor de procesare utilizate de industria alimentară s-a intensificat.

Controversa tot mai mare

Cu toate acestea, un studiu recent publicat în The Lancet sugerează că, deși anumite tipuri de UPF-uri pot crește riscul de îmbolnăvire, astfel de adversități de sănătate depind de compoziția generală a produsului.

Se concluzionează că produsele care conțin nutrienți precum fibrele exercită efecte benefice și previn progresia bolii, adăugând în continuare la argumentele recente că denigrarea tuturor UPF-urilor este o „simplificare excesivă”.

Cercetătorii observă că pâinea și cerealele ultraprocesate, precum și alternativele pe bază de plante, nu sunt asociate cu riscul de îmbolnăvire, în timp ce produsele de origine animală și băuturile îndulcite artificial și cu zahăr cresc riscul. Cercetătorii concluzionează că UPF-urile nu trebuie evitate, dar consumul ar trebui limitat.

Comunicarea cu consumatorul

Beckett explică că, în timp ce cererea pentru produse procesate minim va continua să crească în urma controversei, această tendință pentru produse etichetate mai curate era deja răspândită.

„Cercetarea noastră privind alimentația sănătoasă a descoperit că 70% dintre adulții din Marea Britanie încearcă să evite alimentele ultraprocesate.

Aceasta include 59% dintre persoanele sub 25 de ani și atinge vârfuri la 76% dintre persoanele cu vârsta peste 55 de ani, ilustrând modul în care tinerii sunt consumatori mai mari de alimente preparate. ”, afirmă el.

Un raport „Tendințe globale în alimentație și băuturi pentru 2024” al Mintel afirmă că cererea crescută de etichete curate va face loc alternativelor procesate minim, care ar trebui să se concentreze pe aspectele pozitive ale tehnicilor de procesare a alimentelor, cum ar fi cele care îmbunătățesc nutriția, inhibă contaminanții. formarea sau îmbunătățirea durabilității.

O alternativă

Beckett adaugă: „În cele din urmă, mărcile de pionier vor oferi o alternativă UPF la alte mărci, iar așteptările consumatorilor vor fi crescute. Dacă ei o pot face, de ce nu poate acea marca? Problema este că deliciile fără UPF sunt adesea mai puțin accesibile și prea mulți oameni încă se luptă financiar.”

Beckett a subliniat că cererea pentru alimente ultraprocesate va rămâne și va rămâne la latitudinea mărcilor să ofere nivelul adecvat de detaliu despre metodele lor de procesare.

  „O mai mare transparență în jurul procesului de producție este crucială. Dar nivelul de detaliu este discutabil. Dacă sunteți pe cale să savurați o înghețată într-o zi fierbinte, nu vă veți deranja să urmați mai întâi un cod QR de pe ambalaj care explică proprietățile hidrofile ale emulgatorilor”, subliniază el.

El observă că iluminarea nu duce neapărat la acțiune, dar „a oferi consumatorilor opțiunea de a se autoeduca, într-un fel, câștigă încrederea”.

„Cu prețurile alimentelor încă ridicate și UPF atât de endemică, majoritatea consumatorilor nu vor avea de ales decât să continue să cumpere UPF. Diferența este că mai mulți oameni vor fi acum mai conștienți de implicațiile asupra sănătății.

Și pentru cei care au luxul de a alege. și luxul timpului de a analiza listele de ingrediente, comparațiile se vor face la punctul de vânzare”, adaugă el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2